۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۶۹۳۱۸
نماینده مردم گرگان در مجلس:

با فشار بر دستگاه قضا نمی‌توان استقلال این قوه را مخدوش کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گرگان در مجلس با اشاره به حکمی که اخیرا در رابطه با یکی از مفسدان اقتصادی دانه درشت صادر شده است، گفت: فشارهای علنی و غیر علنی نمی‌تواند استقلال دستگاه قضا را از بین ببرد.
حجت الاسلام سيد علي محمد طاهري

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه در برخورد با مفاسد اقتصادی توانسته امید را در مردم زنده کند.

 

وی ابراز داشت: دستگاه قضا توانسته در رابطه با مفسدان اقتصادی که برخی از آن‌ها دانه درشت‌ها و افراد متصل به بزرگان و مسؤولان کشور هستند و مفسدان اقتصادی کوچک‌تر و معمولی فرقی نگذارد.

حجت‌الاسلام طاهری با بیان‌‌ ‌این‌که برخورد با دانه درشت‌ها و آقازاده‌های مفسد، اعتماد مردم را نسبت به دستگاه قضا بیشتر می‌کند، اظهار داشت: قوه قضاییه شیوه خوبی را در سال‌های اخیر در پیش گرفته که قابل قدردانی است.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاقاتی که در یک سال گذشته در قوه قضاییه مبنی بر صدور حکم برای برخی مفسدان اقتصادی ایجاد شد اثر مطلوبی را در جامعه داشته و نشان داده که قوه قضاییه تغییرات خوبی داشته است.

 

وی با اشاره به نحوه عملکرد آیت‌الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضا، ابراز داشت: برخورد‌هایی که در قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی انجام شد و مسیری که برای همکاران خود در این قوه تعیین کردند نشان از نگرش مطلوب آیت‌الله آملی لاریجانی در برخورد با مسائل جاری کشور را دارد.

 

‌حجت‌الاسلام طاهری با تأکید بر این‌که مواضع آیت‌الله آملی لاریجانی در همه مسائل بسیار شفاف بوده است، افزود: این نگاه شفاف بسیار روشنگر است و تبیین این نگاه برای همکاران خود در دستگاه قضا تأثیر زیادی در عملکرد هر چه بهتر دستگاه قضا داشته است.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حکمی که اخیرا در رابطه با یکی از مفسدان اقتصادی دانه درشت و منتسب به یکی از مسؤولان بزرگ کشور صادر شد، اظهار داشت: صدور این حکم نشان از این دارد که فشارهای سنگینی که از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به صورت علنی و  فشارهایی که به صورت غیر علنی به دستگاه قضا وارد می‌شود اثرگزار نبوده و دستگاه قضا توانست استقلال خود را در این مسأله ثابت کند.

 

وی در ادامه با بیان نقاط قوت و ضعف سیستم قضایی کشور، گفت: تزریق قضات بیشتر به بدنه قضا که کمبود آن احساس می‌شد از نقاط قوت دستگاه قضا بود چرا که در استان‌ها روند قضایی یک پروند زمان بسیاری را تلف می‌کرد و با زیاد شدن قاضی در شهرستان‌ها این مشکل تا حدودی رفع شد.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: از نقاط ضعف دستگاه قضا می‌‌توان به مجازات حبس برای برخی از جرائم که می‌شود با مجازات‌های دیگر عوض شود اشاره کرد./922/ت302/ش

 

ارسال نظرات