۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۷۰۱
آیت الله خاتمی:

ماه رمضان فرصتی مناسب برای خودسازی است

خبرگزاری رسا – خطیب جمعه تهران گفت: مومن در مقابل گناه باید خود را مواخذه کند به این معنا که در مقابل گناه عملی را برای جبران آن قرار دهد.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در برنامه شامگاهی سیمای کرمان گفت: سرمایه هر انسان برای خرید آخرت عمر وی است.

 

وی در ادامه با بیان این که جسم انسان در این دنیا تبدیل به خاک می‏شود، افزود: روح و جان انسانی تنها برای آخرت است و هر چند انسان ازلی نیست؛ اما ابدی است.

 

خطیب جمعه تهران با اشاره به مومن که باید در زندگی دنیا پیروز باشد، ابراز داشت: در این دنیا بعضی با سرمایه‏ای که دارند سود کرده و افرادی با این مالی که در اختیار دارند نه سود و نه ضرر کردند و اشخاصی هم در این دنیا با مالی که دارند ضرر کردند.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که اگر شخصی با عمر خود بهشت را تدارک ببیند، او در زندگی خود برنده بوده است، اظهار داشت: این اشخاص با آیین نامه الهی زندگی کرده و سعادت ابدی را برای خود به وجود آوردند.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) خاطر نشان کرد: ای مردم قیمت عمر انسان بهشت است و هرکس آن را به کمتر از بهشت بفروشد، بازنده دنیا است.

 

وی با بیان این که اشخاصی این سرمایه را به شیطان می‏فروشند، افزود: دنیا بازار است و کالای این بازار عمر انسان است که بعضی آن را به خدا فروخته و بعضی به شیطان می‏فروشند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که تباه کردن عمر همانند زمین غصبی است، اظهار داشت: شخصی زمینی را غصب می‏کند و در آن آپارتمان ساخته و بعد صاحب اصلی زمین آمده و دستور تخریب آن را می‏دهد.

 

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که مومن باید هر روز با خود شرط کند که بنده خداوند باشد، ابراز داشت: انسان باید مواظب اعمال خود بوده تا مخالف دستور الهی نباشد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به این که مومن باید هر شب اعمالی که در روز انجام داده را محاسبه کند، خاطر نشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند کسی که از خود حساب رسی و حساب کشی نکند از ما نیست.

 

وی در پایان با بیان این که بهترین ماه برای مراقبت از نفس، رمضان است، گفت: مومن در مقابل گناه باید خود را مواخذه کند به این معنا که در مقابل گناه عملی را برای جبران آن قرار دهد./972/پ202/ش

ارسال نظرات