۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۶۹۷۴۷
آیت الله مکارم در دیدار حجت الاسلام مصلحی:

فراموش کردن آرمان شهدا از تهدیدات فرا روی انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام مصلحی گفت: فراموشی یاد و آرمان های شهدا از آفات و تهدیدات فراروی انقلاب است.
 حضرت آيت الله مکارم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار حجت الاسلام مصلحی رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، طی سخنانی تدوین فرهنگ دفاع مقدس و نقش روحانیت در این حماسه بزرگ را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این کار را باید در سه سطح عام، نیمه عام و خاص با رویکرد بررسی شخصیت امام خمینی(ره) به عنوان مرجع تقلید و فرمانده کل قوا، نقش کلی روحانیت در سالیان دفاع مقدس و نقش آفرینی شهدای بزرگواری چون شهید محلاتی، میثمی، ردانی پور، شریف قنوتی انجام داد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در زمینه حفظ و نشر آثار دوران دفاع مقدس تاکید کرد: امروز فراموشی یاد و آرمان های شهدا از آفات و تهدیدات فراروی انقلاب اسلامی است و در این زمینه شما مسئولیت سنگینی بر عهده دارید.


وی با یادآوری این که ما در جنگ هرگز پیشقدم نبودیم و این ارتش بعث عراق بود که به کشور ما حمله نظامی نمود، اظهار داشت: تمام عملکرد ما در طول هشت سال چیزی غیر از مقاومت و دفاع در برابر دشمن بیگانه نبود و این از مسلمات تاریخی به شمار می رود که حتی دشمنان هم به متجاوز بودن دولت عراق اعتراف نمودند.


در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام مصلحی گزارشی از ضرورت و اهداف تاسیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس ارائه کرد.


وی نقش محوری حوزه های علمیه در دوران دفاع مقدس و نقش روحانیت در هم افزایی فضای معنوی بخصوص در شبهای عملیات و در نتیجه پیروزی رزمندگان اسلام و شکست دشمن را فراموش ناشدنی و عظیم خواند و گفت: آثار حضور موثر روحانیت در دفاع مقدس موجب تشکیل گردانی از طلبه های رزمنده به نام گردان فاتحین گردید که به تشکیل تیپ رزمی 83 امام جعفرصادق(ع) منجر گردید.


رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت روحانیت در دوران دفاع مقدس در پایان بیان کرد: امروز ضرورت حفظ و نشر فرهنگ دوران دفاع مقدس برای نسل امروز و فردا از امور زیربنایی فرهنگی به شمار می رود.


در این دیدار که طی هفته گذشته صورت گرفت، حجت الاسلام دکتر بهداروند رئیس سازمان نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس مرکز استان قم نیز حضور داشت./1323/د102/ج

ارسال نظرات