۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۶۹۷۵۷
امام جمعه سپید دشت:

بزرگ ترین درس و ثمره ماه مبارک رمضان تقوا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپید دشت با بیان این که روزه گرفتن موجب تقوا می شود، گفت: تقوا بزرگ‌ترین درس و ثمره ماه مبارک رمضان است که باید با مبارزه با نفس خویش زمینه های پرورش و تقویت تقوا را در وجود خود فراهم کنیم.
تقوا

حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری، امام جمعه شهر سپیددشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به این که خدای متعال به برخی روزها و ماه ها نسبت به دیگر ایام سال عظمت و کرامت بخشیده است، بیان داشت: در بین روز‌ها، روز جمعه و در بین ماه‌ها، ماه مبارک رمضان از عظمت و کرامت خاصی برخوردار است.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه پرخیر و برکتی دانست و با اشاره به سخن پیامبر(ص) افزود: کرامت این ماه به خاطر روزه گرفتن، پاداش‌ها و نعمت‌های الهی است.

 

حجت الاسلام خاص امیری با تأکید بر این که روزه گرفتن باید به خاطر رضای خداوند باشد، عنوان داشت: در این ماه پربرکت باید زمینه تهذیب نفس و خودسازی خویش را فراهم کنیم و در دیگر ماه‌های سال تداوم بخشیم.

 

وی با اشاره به این که نماز، روزه و زکات در دیگر ادیان الهی است، ادامه داد: دین اسلام دین فطری است و روزه گرفتن مسلمانان بسیار ارزشمند است.

 

امام جمعه سپید دشت ثمره روزه گرفتن را تقوا بیان کرد و افزود: تقوا موجب دور کردن فرد از انجام گناه می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنان امام رضا(ع) یادآور شد: معده منشأ همه مرض ها و بیماری ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام خاص امیری با بیان این که با روزه گرفتن می توان این خانه بیماری ها را کنترل کرد، تصریح کرد: روزه گرفتن افزون بر تقویت دین و معنویت در حفظ سلامت جسم نیز بسیار مؤثر است.

 

توجه به نماز، روزه و زکات موجب فقر زدایی می‌شود

امام جمعه سپید دشت با بیان این که توجه به نماز، روزه و زکات موجب فقرزدایی می شود، اظهار داشت: فردی که به دستورات دین و واجبات عمل می‌کند باید به پرداخت زکات مال خویش نیز اهمیت دهد، چرا که پرداخت زکات موجب فقرزدایی می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به دستورات الهی در راستای روزه گرفتن با اشاره به آیات و روایات افزود: افرادی که مریض هستند و یا مسافر هستند، می توانند دیگر روزهای سال روزه بگیرند.

 

حجت الاسلام خاص امیری با بیان این که در دین اسلام به همه مردم جامعه توجه شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به دستورات الهی افراد پیر و کسانی که شرایط روزه گرفتن را ندارند باید کفاره آن را بپردازند تا به فقرا کمک شود.

 

شرافت ماه رمضان به قرآن است

امام جمعه سپید دشت با بیان این که بهار قرآن رمضان است، افزود: شرافت ماه رمضان به قرآن است، از این رو باید در این ماه پر برکت از تلاوت و تأمل در قرآن غافل نشویم./9459/ت302/ح

ارسال نظرات