۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۲۰۵
کارشناس مذهبی:

مقام حضرت خدیجه به خاطر ولایت مداری ایشان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: ولایت مداری حضرت خدیجه(س) سبب شد خداوند متعال این مقام را به ایشان بدهد؛ چرا که ایشان هر چه داشتند در راه اسلام دادند و احترام پیامبر اکرم(ص) به ایشان به گونه ای بود که دیگران غبطه می خوردند.
سالروز وفات حضرت خديجه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم الله دادی، کارشناس مذهبی، امروز در رواق دارالحکمه حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران به جایگاه ولایت مداری اشاره کرد و گفت: خیر دنیا و آخرت در خانه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

 

وی با اشاره به این که انسان ها به افراد ولایت مدار غبطه می خورند، تصریح کرد: انسان های ولایت مدار، افرادی هستند که ولایت را قبول کردند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به عنوان امام خود برگزیده اند. 

 

الله دادی به فضیلت شیعیان اشاره کرد و افزود: ائمه اطهار(ع) دست شیعیان خود را می گیرند و آن ها را کمک می کنند؛ در روایت آمده است «شیعة علی هم الفائزون: شیعیان علی آن ها رستگارانند».

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) نسبت به حضرت خدیجه(س) ارادت داشتند، اظهار کرد: حضرت خدیجه(س) سختی های بسیاری را تحمل کردند و  وجود نازنین نبی اکرم(ص) فوق العاده به ایشان احترام می گذاشتند. 

 

الله دادی به ویژگی ها و فضایل حضرت خدیجه(س) اشاره و تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) تسلیم و شاکر و ولایت مدار بودند، ایشان از برترین زنان بهشتی هستند.

 

وی اضافه کرد: ولایت مداری حضرت خدیجه(س) سبب شد که خداوند متعال این مقام را به ایشان بدهد؛ چرا که ایشان هر چه داشتند در راه اسلام دادند و احترام پیامبر اکرم(ص) به ایشان به گونه ای بود که دیگران غبطه می خوردند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت خدیجه(س) به اسماء بنت عمیس، سفارش حضرت زهرا(س) را می کنند و در لحظات آخر عمر از اسماء بنت عمیس می خواهند که در شب عروسی حضرت زهرا(س) برای ایشان مادری کنند./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات