۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۲۷۰۳۰۳
کارشناس مسائل دینی:

حضرت خدیجه برای کمک به دین اسلام از همه اموال خود گذشتند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند بنای دین اسلام در سال های اول دعوت، بر ثروت حضرت خدیجه(س) و شمشیر حضرت علی(ع) بنا شده بود، گفت: حضرت خدیجه(س) برای کمک به دین اسلام از همه اموال خود گذشتند.
حجت الاسلام محسن قربانيان

حجت الاسلام محسن قربانیان، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: به گفت رسول خدا، ایشان از بهترین زنان عالم هستند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند: بنای دین اسلام در سال های اول دعوت، بر ثروت حضرت خدیجه(س) و شمشیر حضرت علی(ع) بنا شده بود، افزود: حضرت خدیجه(س) برای کمک به دین اسلام از همه اموال خود گذشتند.

حجت الاسلام قربانیان گفت: حضرت خدیجه(س) از دیدگاه اهل تسنن یک پیر زنی معرفی می شوند که دو بار ازدواج کرده اند، در صورتی که ایشان در طول عمر خود، خواستگارهای بسیار زیادی داشتند ولی بخاطر تقوای خود از ازدواج با آنها سر بازمی زدند.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: حضرت خدیجه(س) در اوایل ازدواج خود با پیامبر، دارای ثروتی بسیار زیادی بوده اند که در بعضی روایات ثروت ایشان معادل بیست میلیون دینار نقل شده است، ولی در پایان عمر خود حتّی پولی برای خرید کفن نداشتند و همه اموال خود را برای تبلیغ دین اسلام خرج نمودند.

وی گفت: یک روز وقتی پیامبر در کنار حضرت خدیجه(س) نشسته بودند، جبرئیل نازل شد و پیامبر عرضه داشت که خداوند به خدیجه(س) سلام رساند و این دلیل بر مقام بالای ایشان نزد پروردگار است و ایشان از بهترین زنان عالم هستند.

این کارشناس مسائل دینی در ادامه افزود: مقام حضرت خدیجه(س) به این خاطر است که ایشان همانند حضرت آسیه(س) در شرایط بسیار بدی که زمان زندگیشان حاکم بود، توانستند تقوای خویش را حفظ کنند و به گناه آلوده نشوند.

حجت الاسلام قربانیان بیان داشت: ادب این بانوی بزرگوار درحدی است که درهنگام وفاتشان، مستقیماً از پیامبر درخواستی نمی کردند و به حضرت فاطمه(س) می گویند بعد از فوتشان عبای پیامبر را به عنوان کفن برایشان استفاده کنند.

وی در پایان افزود: حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را در راه اسلام و خدا بخشید و خداوند برای جبران آن، وجود حضرت خدیجه(س) را ظرفی برای وجود حضرت زهرا(س) قرارداد./939/ت303/ب

ارسال نظرات