۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۲۷۰۳۵۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا:

خطابه و منبر بهترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغ برای احیاء موقوفات است

خبرگزاری ررسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا بر ضرورت احیاء سنت حسنه موقوفه در جامعه تأکید کرد و گفت: خطابه و منابر بهترین و اثرگذارترین شیوه تبلیغ برای احیاء موقوفات است.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه نکا

حجت الاسلام علی سلطانی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا اظهار داشت: تلاش در جهت احیای موقوفات از مسائل مهمی است که باید با فرهنگ سازی در دستور کار همه مردم جامعه قرار گیرد و ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با استفاده از ظرفیت منابر و حضور مردم در این امر تلاش کنیم.

 

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه گفت: حفظ و احیای موقوفات از تاکیدات دین مبین اسلام است که به اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش تلاش می شود و این اداره نیز نسبت به شناسایی، ثبت و سند دار کردن و احیای موقوفات و در نهایت اجرای دقیق نیات گام‌های اساسی برمی دارد.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا ادامه داد: اداره اوقاف و امور خیریه در حال حاضر  بیش از 40 موقوفه ثبت شده دارد که هیچ دخل و تصرفی در اجرای نیت و اصل آنها انجام نشده است و واقفان می توانند به همکاران و مشاوران اوقافی مراجعه کرده و با بهره‌گیری از نظر مشاوران نسبت به وقف اموالشان اقدام کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند.

 

حجت الاسلام سلطانی همچنین در ادامه با بیان این که وقف جدید مغازه تجاری با نیت برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و خیرات دیگر در ماه رمضان انجام شده است، یادآور شد: باید تلاش کنیم تا با فرهنگ سازی مردم به امر وقف ترغیب و تشویق شوند.

 

وی اظهار داشت: این وقف از سوی حجت الاسلام حاج ابوالقاسم ابراهیمی در روستای سیاوشکلا وقف شد که ارزش این ملک 500 میلیون ریال است که براساس نیات واقف هزینه و انجام می شود.

 

حجت الاسلام سلطانی با تاکید بر نهادینه کردم امر وقف در جامعه گفت: همه مسؤولان و مردم باید سعی کنند تا در راه عمل به نیت این واقف نیکوکار فعالیت کنند تا این امر مهم در جامعه به درستی انجام شود.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نکا افزود: فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جامع و دقیق در جهت نهادینه کردن امر وقف در جامعه از مسائل مهمی است که باید در دستور کار همگان قرار گیرد.

 

وی با اشاره به این که بیش از ده هزار رقبه و 43موقوفه در نکا وجود دارد، بیان داشت: علاوه بر این 56 امامزاده، 54 حسینیه، 20 تکیه، یک زینبیه و 213 باب مسجد زیر پوشش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قرار دارد./1317/ت302/ب1

ارسال نظرات