۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۱
کد خبر: ۲۷۰۶۶۶
استاد حوزه علمیه قم:

تقوا از صفات برجسته اولیای الهی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تقوا یکی از صفات اولیای خداوند است، گفت: یکی از صفاتی که در آیات قرآن کریم برای اولیای خداوند بیان شده این است که آن ها پیوسته مراقب تقوای خویش هستند.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، استاد حوزه علمیه قم، شب گذشته در جلسه بیان احادیث اهل بیت(ع)، گفت: اولیای خداوند نه برای دنیا خدا را عبادت می کنند و نه برای آخرت، بلکه در عبادت خویش تنها خود خداوند را در نظر می گیرند.

 

وی در ادامه افزود: نگاه کردن به باطن دنیا یکی دیگر از ویژگی های اولیای خداوند است، یعنی آن ها می دانند که دنیا رفیق نیمه راهی بوده و آن ها را تنها خواهد گذاشت، بنابراین قبل از این که دنیا آن ها را رها کند، آن ها دنیا را رها می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی عنوان کرد: دو صفتی که برای اولیای خداوند گفته شد، برخی از صفات یا بهتر است بگوییم صفات اصلی هستند و صفاتی همچون ایمان قوی داشتن به خداوند متعال و پیامبراکرم(ص) صفت دیگر آن ها است.

 

وی با بیان این که تقوا یکی از صفات اولیای خداوند است، اظهار داشت: یکی از صفاتی که در آیات قرآن کریم برای اولیای خداوند بیان شده این است که آن ها پیوسته مراقب تقوای خویش هستند.

 

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ایمان به خداوند متعال دارای درجاتی است که پایین ترین درجه آن اظهار زبانی به وجود خداوند و پیامبر اکرم(ص) است و درجه دیگر ایمان این است که با وجود ایمانی ضعیف به خداوند در کنار آن غیر خداوند را نیز در دل خود راه داده و دچار شرک شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی عزت حقیقی را نزد خداوند دانست و ابراز داشت: برخی ها در دنیا به دنبال عزت می گردند اما از وجود عزت حقیقی نزد خداوند متعال غافلند؛ انسان برای رسیدن به عزت حقیقی باید از این دنیا دل بکند و خود را به منبع اصلی یعنی خداوند متعال وصل کند.

 

وی با بیان این که برای اولیای خداوند بشارتی ویژه از سوی خداوند متعال می رسد، گفت: برای اولیا خداوند بشارتی می رسد که در آن اختلاف نظر است، برخی ها عقیده دارند که این بشارت همان بهشت اعلی است که برای اولیا وعده داده شده است و برخی دیگر نظرشان این است که این بشارت رویارویی با پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در قرآن کریم گفته شده که برای اولیای خداوند نه ترسی است و نه ناراحتی، منظور از این آیه این است که با وجود ترس و ناراحتی که در هر انسانی وجود دارد اما اولیا به این ترس و ناراحتی اهمیتی نداده و کار خود را انجام می دهند.

 

وی در پایان گفت: برخی از عالمان عقیده دارند که بشارت وعده داده شده از سوی خداوند متعال برای اولیا، ظهور امام زمان(عج) است که با ظهور ایشان بساط عدل و داد گسترده می شود./9706/پ202/ب4

ارسال نظرات