۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۶
کد خبر: ۲۷۰۶۷۳
آیت‌الله مظاهری:

هدف نمایشگاه قرآن عمل به دستورات امام علی پیرامون قرآن باشد

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به یکی از خطبه‌های امیرالمؤمنین(ع) پیرامون قرآن گفت: باید عمل به این کلمات نورانی و دستیابی و نیل به این آرمان‌های زندگی‌بخش، هدف اساسی همه فعالیت‌های قرآنی و از جمله نمایشگاه‌ قرآن و عترت باشد.
حضرت آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه یکشنبه در مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان برگزار و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن پیام حضرت آیت‌الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه در این نمایشگاه قرائت شد.

 

 

متن پیام آیت‌الله مظاهری به این شرح است:

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 

 

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی أَنزَلَ عَلَى عَبْدِهِ الْکِتَابَ وَلَمْ یَجْعَل لَّهُ عِوَجَا 

 

بیان و بنان ما از توصیف کتاب مقدسی که وسله نجات و رهایی بشر از ظلمت‌ها و گشودن دروازه‌های نور به سمت اوست، قاصر و ناتوان است: کِتَابٌ أَنزَلْنَاهُ إِلَیْکَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ  مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِیزِ الْحَمِید بهتر آن است که توصیف و تبیین ویژگی‌های قرآن کریم را از لسان مبارک قرآن ناطق، امام امیرالمؤمنین(ع) بشنویم و از سخن گوارای آن امام همام، جان و دل خود را سیراب گردانیم.

 

 

آن حضرت در روزهای نخستین خلافت خود در مدینه و در خطبه‌ای خطاب به مردم، چنین فرموده‌اند «آگاه باشید همانا این قرآن پند دهنده‏ای است که هیچ‌گاه نمی‏فریبد و هدایت کننده‏ای است که هرگز گمراه نمی‏سازد و سخنگویی است که هرگز دروغ نمی‏گوید.

 

 

کسی با قرآن همنشین نشد مگر آن که این قرآن بر هدایت و راهنمایی او افزود و از کوردلی و گمراهی او کاست و آگاه باشید کسی با داشتن قرآن، نیازمند نخواهد شد چنان که هیچ کس بدون قرآن، بی نیاز نخواهد گشت.

 

 

پس درمان دردهای خود را از قرآن بخواهید، و در سختی‏ها از قرآن یاری بطلبید، زیرا بی‌گمان در قرآن درمان بزرگ‏ترین بیماری‏ها یعنی کفر و نفاق و سرکشی و گمراهی است، پس به وسیله قرآن خواسته‏های خود را از خداوند طلب کنید، و با دوستی ومحبت قرآن به خداوند تعالی روی آورید زیرا وسیله‏ای برای تقرّب بندگان به خدا، بهتر از قرآن وجود ندارد.

 

 

بدانید که شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق می‏گردد، آن کس که در روز رستاخیز، قرآن شفاعتش کند بخشوده می‏شود، و آن کس که قرآن از او شکایت کند محکوم خواهد شد، در روز قیامت ندا دهنده‏ای بانگ می‏زند که آگاه باشید امروز هر کس گرفتار بذری است که کاشته و عملی است که انجام داده، به غیر از کسی که بر طبق قرآن عمل کرده باشد.

 

 

پس شما در شمار عمل کنندگان به قرآن باشید، از قرآن پیروی کنید، با قرآن خدا را بشناسید، و خویشتن را به وسیله قرآن اندرز و بیم دهید، و رأی و نظر خود را برابر قرآن متّهم و ناچیز بشمارید و خواسته‏های نفسانی خود را در قبال قرآن نادرست بدانید.»

 

 

اینها سخنان بلند کسی است که قرآن با تمام وجود مبارک او عجین شده است و او تمام موجودیت خود را با این کتاب عظیم تطبیق داده است.

 

 

این سخنان باید سرلوحه زندگی همه کسانی باشد که خود را شیعه و پیرو قرآن و عترت می‌دانند، چنان که باید عمل به این کلمات نورانی و دستیابی و نیل به این آرمان‌های زندگی‌بخش، هدف اساسی همه فعالیت‌های قرآنی و از جمله نمایشگاه‌ قرآن و عترت نیز باشد.

 

 

به امید آن که برگزاری این نمایشگاه، وسیله‌ای برای تقرب و تبعیت هرچه بهتر و بیشتر به قرآن کریم بوده باشد و با تشکر صمیمانه از همه متصدیان و برگزارکنندگان این نمایشگاه که هر ساله همت خود را برای برپایی آن به کار می‌گیرند./939/پ203/ب4

 

و السلام علی جمیع عبادالله الصالحین

 

حسین مظاهری

ارسال نظرات