۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۷۰۸۰۵
استاد حوزه و دانشگاه:

سبک زندگی غربی توطئه دشمن برای زدودن هویت دینی از جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از مبانی تربیت دینی زمینه ساز تعالی جامعه می شود، گفت: سبک زندگی غربی توطئه دشمن برای زدودن هویت دینی و انقلابی از جامعه است.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که تربیت امری مهم و اساسی است، گفت: تربیت در صورتی محقق می شود که عواملی بتوانند این مبانی تربیتی را در میان آحاد جامعه ترویج دهند.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: منظور از عاملان تربیت آن هایی هستند که نقش اجرایی مؤثری در تربیت کودکی که قرار است جامعه از سوی این عزیزان محقق شود داشته و بر عهده آنان قرار دارد.


وی با تاکید بر این که تربیت صحیح در سازندگی جامعه اثرگذار و ثمربخش است، بیان داشت: والدین، اجتماع و عوامل خارجی و محیطی نقشی مهم و ارزشمند در تربیت انسان بر عهده دارند.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که خانواده نقش مهمی در راستای تربیت صحیح فرزندان داشته تا بتواند آن ها را در مسیر قرآن و عترت قرار دهد، افزود: اجتماع در تربیت انسان نقش داشته که می توانیم با بهره گیری از تربیت درست و شایسته در مسیر تحقق مدینه فاضله گام برداریم.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عوامل محیطی و خارجی در تربیت انسان اثرگذار است، تصریح کرد: در مسیر تربیت صحیح والدین وظیفه و رسالتی بزرگ بر عهده داشته و نخستین کسانی هستند که کودک از آن ها منشا می گیرد.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که مبانی اصلی تربیت کودک از خانواده زمینه می گیرد، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید در مسیر شکوفاکردن استعدادهای فرزندان خود گام برداشته و در این راستا اهتمام شایسته ای داشته باشند.


وی تصریح کرد: والدین باید از همان لحظه ازدواج و انعقاد نطفه به فکر مبانی تربیتی فرزند بوده و در این عرصه توجه ویژه ای داشته باشند که رسالتی مهم بر عهده آنان قرار دارد.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که وراثت در شکل گیری شخصیت فرزندان تأثیرگذار است، گفت: به همین دلیل توصیه می شود با خانواده ای وصلت کنید که اهل ایمان و ریشه ای باشند.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بهره گیری از مبانی تربیت دینی زمینه ساز تعالی جامعه می شود، بیان داشت: می توانیم با بهره گیری از مبانی تربیتی شاکله زیبای فرزند خودمان را ایجاد کنیم که بسیاری از همت های بلند، ارزشهای عالی، خلق و خوی نیکوی آزادگی ها از دامان والدین نشأت می گیرد.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که بهره گیری از سبک زندگی اسلامی زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، افزود: انسان باید تلاش کند تا با بهره گیری از تعالیم والای دینی به سعادت و رستگاری دست پیدا کند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات