۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۷۰۸۲۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

جشنواره امام رضا فرصتی برای تبیین مفاهیم اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: هنر به عنوان یک زبان بین المللی، بهترین شیوه برای اعمال دیپلماسی فرهنگی و تبیین مفاهیم اسلامی است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، امروز در مراسم رونمایی از پوستر جشنواه سراسری عکس رضوی در تبریز، اظهار داشت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) مرکز ثقل فعالیت های فرهنگی و هنری با محوریت دینی و مذهبی است.

 

وی افزود: در دنیای امروز که هنر بهترین ابزار برای تبیین موضوعات مختلف است، ترویج فرهنگ باید با بن مایه ای از هنر همراه باشد و جشنواره امام رضا (ع) نیز با تکیه بر همین اصل بنیادین، فضایی سالم برای رقابت هنرمندان و اصحاب فرهنگ ایجاد کرده تا به عنوان مرکز ثقل ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی، با استفاده از روش های روز هنرمندان را گرد هم آورد.

 

صفی پور خاطرنشان کرد: ایام فرخنده دهه کرامت که در سال های اخیر در اذهان عمومی نهادینه شده، فرصت ارزشمندی را برای دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) فراهم ساخته تا با برپایی مراسم و آئین های دینی و مذهبی مراتب ارادت به خاندان عصمت و طهارت(ع) را به انجام برسانند و در این میان نقش هنرمندان بیش از همه محسوس و مشهود است.

 

وی  گفت: هنر به عنوان یک زبان بین المللی، بهترین شیوه برای اعمال دیپلماسی فرهنگی و تبیین مفاهیم اسلامی است، زیرا که نسبت به ابزارهای دیگر از تأثیر گذاری بیشتری برخوردار است و با آشنا کردن جهانیان با فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی زمینه پذیرش فرهنگی و اعتقادی را فراهم می آورد و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) این زمینه را فراهم آورده است.

 

همچنین علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در سخنانی با اشاره به استقبال هنرمندان سراسر کشور از این جشنواره گفت: پتانسیل کم نظیر آذربایجان شرقی در حوزه هنر عکاسی موجب موفقیت و استمرار برگزاری جشنواره عکس رضوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و در کنار آن جشنواره عکس رضوی موجب خلق آثاری ارزشمند در رابطه با آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر رضوی، اماکن متبرکه و حرم امامزادگان شریف شده است.

 

وی فعالیت در جهت بسط و گسترس فرهنگ دینی و در راس آن فرهنگ رضوی را از اولویت های کاری این اداره کل دانست و گفت: بهره گیری از قابلیت ها و پتانسیل هنری هنرمندان حوزه عکاسی و ایده پردازی و برنامه ریزی هدفمند در این حوزه می تواند منتج به نهادینه شدن بیش از پیش فرهنگ متعالی رضوی در جامعه شود.

 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ارج نهادن به تلاشهای هنرمندان و اساتید فعال در عرصه هنرهای اسلامی و شناسایی هنرمندان جوان و زمینه سازی برای رشد و نوآوری و خلاقیت آنان را از مهم ترین اهداف این جشنواره برشمرد.

 

محرمی گفت: در همین راستا باید به صورت منسجم و نظام یافته عمل کرده و برای جذابیت فعالیت های دینی و اسلامی برای نسل جوان جامعه از ابزارهای مختلف هنری بهره برد و جشنواره بین المللی امام رضا در این زمینه موفق عمل کرده است./853/د101/ب4

ارسال نظرات