۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۷۰۹۰۸
کارشناس مهدویت:

هدف اصلی دشمن در جنگ نرم نابودی مبانی عاشورا و مهدویت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی با اشاره به اهمیت و ضرورت پرداختن به مباحث مهدویت به ویژه در زمان جنگ نرم و تلاش دشمن برای نابودی شیعه و اسلام هراسی در دنیا گفت: دو بال سرخ عاشورا و سبز مهدویت، اصلی ترین مبانی اعتقادی شیعه است که دشمن برای نابودی شیعه درصدد نابودی این دو اعتقاد در بین شیعیان و مردم جهان است.
مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، حجت الاسلام سیدروح الله موسوی استاد حوزه و کارشناس مهدویت امروز در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف‌آباد با اشاره به اهمیت و ضرورت بحث مهدویت و شبهات دشمن در زمینه مهدویت، گفت: دشمن در هر لحظه و شرایطی به دنبال وارد کردن هجمه های فرهنگی در رابطه با اعتقادات دینی است که مهمترین این اعتقادات که از پیروزی انقلاب به اوج خود رسیده است، بحث انتظار و مهدویت است.

 

وی در ادامه بیان داشت: در کنفرانسی که در اورشلیم بعد از انقلاب با موضوع شیعه با محوریت ایران و جلوگیری از نفوذ شیعه برگزار شد، به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از نفوذ شیعه باید بال های شیعه را از میان برد، که یکی بال سرخ عاشورا و دیگری بال سبز انتظار است و شیعه با این دو بال در حال اوج گیری است.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اقدامات دشمنان در جهت نابودی فرهنگ انتظار در میان مردم جهان افزود: ساختن فیلم هایی چون پیشگویی های نوسترآداموس که نه تنها درباره گذشته و حال بلکه درباره آینده نیز پیشگویی کرده است که در آینده ای نزدیک از نوادگان پیامبر شخصی ظهور می کند و بزرگ‌ترین ضد مسیح است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دشمن  به ویژه در سال های اخیر چنان در عرصه ساخت فیلم، کتاب بر ضد مهدویت ساخته و نوشته است، تا این باور را در جهانیان ظاهر کند که امام زمان شیعه دشمن اصلی شما است و چنان در این عرصه قوی کار کرده اند که نمونه بارز آن برپایی همایش های متعدد بر ضد شیعه و مهدویت است.

 

استاد حوزه علمیه از دیگر اقدامات دشمنان به ویژه آمریکا بر ضد مهدویت را ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای مختلف بیان داشت و گفت: یکی از دلایل داشتن پایگاه های نظامی آمریکا در نقاط مختلف جهان، آمادگی و مقابله با امر ظهور است و حتی به این نکته در کتابهایشان نیز اشاره کرده اند که باید آمریکا با تمام توان برای مقابله با ظهور آماده باشد.

 

وی با تأسف از کم کاری شیعه در زمینه بحث مهدویت افزود: وجود چهار مرکز بزرگ شیعه شناسی در قلب اسرائیل تنها نشان از یک نکته دارد و آن این که دشمن برای اعتقاد غلط خود هر کاری انجام می دهند ولی ما شیعه ها پای اعتقاد راستین خود کم کاری کرده ایم.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان آیه 24 سوره مائده و داستان قوم بنی اسرائیل تصریح کرد:‌ قوم بنی اسرائیل بعد از رهایی از دست فرعون وارد صحرایی شدند و در برابر دستور خداوند برای حمله به شهر و ساکن شدن در آن حتی برای آرامش خودشان نیز حاضر نشدند ذره ای زحمت بکشند و خداوند به سبب این نافرمانی آنان را چهل سال در بیابان سرگردان کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: امروز بعد از گذشت بیش از 1400 سال از زمان غیبت، هیچ کس نیست که بگوید که چرا ما در بیابان زندگی مان سرگردان هستیم و به مأمن آرامش نرسیدیم و تنها انتظار ظهورمان از طریق لق لقه زبان بود که طبق روایتی اگر شیعیان ما به اندازه یک لیوان آب تشنه ما بودند، ما ظهور می کردیم.

 

کارشناس مهدویت با بیان روایتی از امام رضا(ع) درباره شناخت امام گفت: امام زمان نسبت به شیعیان از مادر مهربان تر است و وقتی ما گناهی را انجام می دهیم، چون چشم باطنمان باز نشده است، حقیقت آن گناه را نمی بینیم و همین گناه سبب ناراحتی امام زمان خواهد شد و امروز شیعه مهم‌ترین وظیفه را در آماده سازی زمینه ظهور به عهده دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: شهدا مصداق عینی یاوران امام زمان بودند و امام سجاد در روایتی بیان کردند که در زمان غیبت هر کس در دوستی ما اهل بیت ثابت قدم بماند، اجر هزار شهید از شهدای بدر را به او می دهند./1306/پ202/ح

ارسال نظرات