۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۲۷۰۹۷۶
عضو کمیسیون حقوقی مجلس:

عقب‌نشینی از حقوق هسته‌ای، عامل زیاده‌خواهی سبب می‌شود

خبرگزاری رسا ـ قره سید گفت: تاریخ نشان داده هر گاه از حق و حقوق خود کوتاه آمده‌ایم، دشمنان پا فراتر گذاشته و استقلال کشور را مورد تهدید قرار داده اند.
ميرهادي قره‌سيدي، نماينده مردم تبريز، اسکو و آذرشهر در مجلس

میرهادی قره سید رومیانی، عضو هیأت رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که مذاکرات هسته‌ای بایستی در مسیر تسهیل روند پیشرفت فناوری هسته‌ای در کشور باشد، اظهار داشت: هیچ‌گونه اعمال محدودیت در مسیر تعالی علمی کشور قابل قبول نیست.


وی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی سال‌ها ایران را تحریم علمی کرده‌اند و اجازه ورود دانش جدید به این کشور را نداده‌اند، خاطرنشان کرد: حال که دانشمندان ایران توانسته‌اند با اتکا به دانش بومی به این فناوری دست یابند، غرب به بهانه‌های واهی درصدد توقف این مسیر پرافتخار کشور است.


قره سید با اشاره به بخش‌های از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مسؤولان ارشد نظام گفت: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ آمریکایی ها به دنبال نابود کردن صنعت هسته ای ایران هستند و ضمن تلاش برای نابودی صنعت هسته ای و محروم کردن ایرانیان از فواید فراوان این صنعت، قصد دارند فشارها را ادامه داده و تحریم ها را نیز به نوعی حفظ کنند.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حفظ استقلال علمی کشور اظهار داشت: رهبری اشاره‌ای به تاریخ بی‌اعتمادی ملت ایران نسبت به غرب داشتند و فرمودند؛ همه قدرتهای هسته ای از فروختن سوخت 20 درصد برای تولید داروهای هسته ای خودداری و حتی جلوی خرید ما از کشورهای دیگر را می گرفتند.


وی با بیان این‌که جوانان دانشمند ایران سوخت نیروگاه هسته‌ای را تولید کردند، گفت: دانشمندان هسته ای سرمایه های عظیم کشور هستند که وجود آن ها در کشور باعث خودکفایی و عدم نیاز به کشورهای بیگانه می شود، بنابر این بازجویی از دانشمندان هسته ای کشور با هیچ یک از قوانین جهانی سازگار نیست.


قره سید با تأکید بر مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده هر گاه از حق و حقوق خود کوتاه آمده‌ایم، دشمنان پا فراتر گذاشته و استقلال کشور را مورد تهدید قرار داده اند، از این رو قبول توافقی که با منافع ملی و عزت ایرانی منافات داشته باشد، غیرممکن است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات