۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۷۱۰۴۲
کارشناس دینی شبکه دو سیما:

جای خالی پدر و مادر با برنامه رسانه‌ها پر نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که پدر و مادر باید به نیازهای عاطفی فرزندان توجه جدی داشته باشند، گفت: امروزه رسانه‌های سعی دارند جای خالی پدر و مادر را در خانه پر کنند و اگر فرزندان با والدین خود ارتباط سازنده نداشته باشند خیلی زود در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.
تربيت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طاهره همیز، کارشناس رسانه ملی و استاد حوزه، ظهر امروز در برنامه راه آرامش از شبکه دو سیما بابیان این‌که بعضی از پدران به بهانه خجالت و حیا از محبت کردن به دختران خود پرهیزکرده و رفتاری خشک با فرزندان خوددارند، گفت: محبت پدر به دختر لازمه تربیت دینی فرزند بوده و زمینه رشد و بالندگی فرزندان را فراهم می‌کند و نیاز عاطفی جدی‌ترین نیاز نوجوانان در دوران بلوغ است.

 

 

وی افزود: انس پدر و دختر موجب می‌شود که دختر بتواند مشکلات خود را با پدر در میان گذاشته و از طرف دیگر این انس زمینه‌ساز افزایش آگاهی دختران نسبت به خطرات ارتباط با جنس مخالف و دوستی‌های خیابانی می‌شود.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که رسول خدا(ص) با اینکه حضرت زهرا(س) دختر بزرگی شده بودند هرروز به خانه ایشان سر می‌زدند و به ایشان محبت کرده و درنهایت صمیمت با دختر خود سخن می‌گفتند و از ایشان دلجویی می‌کردند، تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که حضرت رسول(ص) انسان باحیایی بودند ولی به دلیل این‌که تربیت ایشان یک تربیت اسلامی بود ایشان به حضرت زهرا محبت زیادی داشتند و از ایشان همواره دلجویی می‌کردند.

 

خانم همیز با اشاره به این‌که اگر پدر و مادر با فرزندان خود مأنوس نباشند و با آنها مراوده عاطفی نداشته باشند دوستی‌های خیابانی و افراد غریبه جای خالی این محبت را پر می‌کنند، اظهار کرد: عدم محبت به فرزندان آنها را در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌دهد و والدین باید محبت به فرزندان خود را جدی بگیرند.

 

وی ادامه داد: امروزه رسانه‌های سعی دارند جای خالی پدر و مادر را در خانه پر کنند و اگر فرزندان با والدین خود ارتباط سازنده نداشته باشند خیلی زود در معرض آسیب‌های جدی قرار می‌گیرند.

 

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که در سن 14 سالگی و پس‌ازآن میل فرزندان برای استقلال‌طلبی افزایش می‌یابد، گفت: اما این استقلال‌طلبی نیاز به محبت والدین را در فرزندان کاهش نمی‌دهد بلکه هرچه فرزندان به جوانی و بلوغ نزدیک می‌شوند احساس آنها به نیاز محبت والدین بیشتر می‌شود.

 

خانم همیز صمیمت و تأمین نیازهای عاطفی را یکی از رسالت مهم والدین در خانواده‌های عنوان کرد، افزود: والدین تنها نباید به نیازهای مادی فرزندان توجه داشته باشند بلکه باید نیازهای عاطفی آنها را هم در نظر بگیرند و بدانند نیازهای عاطفی در رشد و تربیت کودکان تأثیری به‌مراتب بیشتر از نیازهای مادی آنها دارد زیرا نیاز به عاطفه والدین نیاز جدی در دوران بلوغ است./837/پ202/س

 

ارسال نظرات