۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۲۷۱۰۵۶
آیت الله نمازی:

پرداخت زکات نقش مهمی در زدودن فقر از جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اگر زکات در جامعه درست پیاده و به آن توجه شود، بسیاری از مشکلات نیازمندان جامعه و فقر و تنگدستی برطرف خواهد شد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان ظهر امروز در جمع مردم کاشان یکی از واجبات مهم الهی در کنار اقامه نماز را پرداخت زکات اعلام کرد و گفت: متأسفانه زکات در جامعه ما به خوبی تعریف، تحلیل، تفسیر و توضیح داده نشده است تا مردم به اهمیت پرداخت آن آگاه باشند.

 

وی انجام واجباتی که خداوند بر بندگان خودش واجب کرده و ترک حرام های الهی را به معنای تقوا دانست و ابراز کرد: تقوا دو کفه دارد یک انجام واجبات و دیگری ترک حرام های الهی است. 

 

آیت الله نمازی با اشاره به  آیه 103 از سوره توبه مربوط به زکات است، گفت: زمانی که این آیه به پیامبر نازل شد در ماه مبارک رمضان بود و مومنان در مدینه تجمع کرده بودند و به آنها ابلاغ شد و بعد از یک سال پیامبر از کشاورزان و دامداران درخواست زکات اموالشان را کرد.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، پرداخت زکات را یکی از واجبات الهی و ضروریات دین اسلام دانست و یادآور شد: خداوند در آیات قرآن از زکات همراه با نماز نام برده است.

 

به گفته وی، خداوند در 29 آیه از قرآن مسأله زکات را بیان کرده است و در اکثر این موارد نماز در کنار زکات و زکات همتراز با نماز نام برده شده است، ضمن این در روایات نیز آمده است، وقتی مومن نماز واجب می‌خواند فرشتگان الهی، نماز او را به عرش نمی‌برند و می‌گویند منتظر باشید اگر زکات مالش را پرداخت کرد نماز او را به آسمان و به عرش ببرید.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان از آیه 156 سوره مبارک اعراف به عنوان یکی دیگر از آیاتی نام برد که خداوند در آن مسأله زکات را مطرح کرده و می فرماید رحمت ما شامل همه بندگان می شود و ما برای اهل تقوا این رحمت را مشخص، مکتوب و الزامی می‌ کنیم.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که خداوند دو نوع رحمت دارد، یک رحمت برای عموم بندگان خدا و یک رحمت تنها ویژه بندگان خاص است، گفت: رحمت عام همه بندگان خدا را در بر می گیرد اما رحمت خاص ویژه اهل تقوا و ویژه کسانی است که زکات اموال خود را می پردازند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان بر اهمیت بیان بحث زکات از سوی روحانیت و ائمه جماعات مساجد کاشان تأکید کرد و افزود: ائمه جماعات مساجد باید فلسفه وجوب زکات را بیان کنند که خداوند چرا پرداخت زکات را برای افرادی که تمکن مالی، کشاورزی و دامدارانی که کشاورزی و دامداری آنها به یک حد نصاب تعریف شده ای برسد واجب کرده است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که امام صادق(ع) می فرماید، اگر ثروتمندان و متمکنان زکات مال خود را پرداخت کنند فقیری در بین شیعیان ما وجود نخواهد داشت گفت: اگر زکات در جامعه درست پیاده شود و به آن توجه شود، بسیاری از مشکلات نیازمندان جامعه، فقر و تنگدستی برطرف خواهد شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات