۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۲۷۱۱۳۴
امام جمعه نور:

ماه رمضان فرصتی برای رسیدن به قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به این که طهارت و بردباری از برکات روزه داری است، گفت: یکی از برکات و عوامل روزه داری طهارت بوده که خداوند منان خطاب به ملائک می فرماید انسان روزه دار را با طهارت می بخشم.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور امروز در جمع نمازگزاران و روزه داران شهرستان نور با بیان این که ماه رمضان ماه رحمت و مغفرت است، گفت: انسان باید تلاش کند تا بهره برداری شایسته ای از آن داشته باشد.


امام جمعه نور با تاکید بر این که انسان باید از ظرفیت های معنوی ماه رمضان به درستی استفاده کند، تصریح کرد: بهره گیری از این ماه نورانی می تواند زندگی انسان را در مسیر و رستگاری قرار دهد.


وی با اشاره به این که طهارت و بردباری از برکات روزه داری است، بیان داشت: یکی از برکات و عوامل روزه داری طهارت بوده که خداوند منان خطاب به ملائک می فرماید انسان روزه دار را با طهارت می بخشم.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که صبر در بیان قرآن کریم یکی از بهترین و والاترین ویژگی ها است، خاطرنشان کرد: انسان هایی راست قامت صادق بوده که در راه ایمان با صداقت مسیر زندگی خود را انتخاب می کنند.


امام جمعه نور با اشاره به سخنی از امام علی(ع)، ادامه داد: صبر برای ایمان به منزله سر نسبت به جسد و بدن است که همان گونه بدن بی سر وجود ندارد ایمان بدون صبر نیز معنایی ندارد.


وی با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: صبر از گنج های بهشتی بوده و قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام می گوید بشارت به صابران دهید.


حجت الاسلام باقرزاده تصریح کرد: پروردگار متعال صابران را مشمول درود ویژه، رحمت خاص و هدایت خود کرده که این برکات ارزنده نصیب و بهره او می شود.


امام جمعه نور با بیان این که خداوند منان صبر را در ابعاد گوناگون از ما خواسته است، گفت: انسان باید تلاش کند تا صبر و بردباری را به بهترین نحو ممکن  و آن گونه که شایسته است در وجود خود نهادینه کند.


وی خاطرنشان کرد: خداوند منان صبر را به عنوان منبع انرژی معرفی کرده است که صبر در برابر مشکلات، تقوامحوری و گناه نکردن، برای حرمت الهی حریم قائل شدن و صبر در طاعت باید مورد لحاظ انسان باشد.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که انسان باید صبر در برابر مشکلات و مقدرات الهی داشته باشد، گفت: در زندگی فراز و نشیب ها و ناملایمت هایی وجود دارد و اگر کسی می خواهد به قله های موفقیت دسترسی داشته باشد باید صبر محوری را سرلوحه امور خود قرار دهد./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات