۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۷۱۲۵۲

گردهمایی مدیران کانون های مساجد مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امروز در سایه توجه به مساجد می توان جوانان را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه و فرهنگ دین محوری را در جامعه نهادینه کرد.
گردهمايي دو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمد حسین عبدالهی، مسوؤل دبیرخانه کانون های مساجد استان خراسان رضوی شب گذشته نهم تیر در گردهمایی مدیران و فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در مسجد زینبیه درباره ویژگی های فعالیت های فرهنگی در مساجد گفت: در فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد باید تحرک و پویایی داشته باشند و فعالیت ها در رمضان پرشورتر شود و به طرح های ویژه از جمله تلاوت قرآن در مساجد که فراگیرترین و کم هزینه ترین طرح قرآنی است توجه شود.

 

وی در ادامه به مزایای مساجد در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: مساجد در ایران مردمی اداره می شود و روحانیانی که رهبر و گرداننده مساجد است، دولتی نیست، مسجد خانه جوانان و نوجوانان است و تشکل ها، کانون ها، کتابخانه ها و ... در مساجد فعالیت دارند که ممکن است به صورت شبانه روزی به ارائه خدمات بپردازند.

 

عبدالهی با بیان این که مسجد با تراز اسلامی به جهان اسلام باید معرفی شود، گفت: برای کشورهای که مساجد آن ها امتیازهای مساجد ما را ندارد، این امر قابل توجه است و ما هنوز گامی در معرفی مساجد به دیگر کشورهای اسلامی برنداشته ایم.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان، با اشاره به توجه دشمن به مساجد، خاطرنشان کرد: دشمن با صراحت اعلام می کند که در ایران دو مرکز پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری در مساجد وجود دارد که نمی توان با آن ها مقابله کرد بنابراین به اهمیت مساجد باید توجه شود.

 

وی مشهد را پایتخت فرهنگی جهان اسلام عنوان و تصریح کرد: مشهد شهر علم، دین و دیانت است و از نظر تمدنی و فرهنگی حائز اهمیت است.

 

عدالهی با بیان این که مدیران کانون ها باید به ویژگی های شهری که در آن مسؤولیت دارند توجه کنند، گفت: مشهد مرکز زبان و ادبیات فارسی است و از جهات مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره مورد توجه جهان اسلام قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به این که مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده است، اظهار کرد: باید از تمام زوایای فرهنگی به این شهر نگاه شود و مدیران فرهنگی شهر دین از نگاه و دریچه مسجد به این شهر معرفی کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد استان، مساجد را از یکی از موارد مورد توجه اجلاس کشورهای اسلامی در سال 2017 دانست و افزود: بهترین نوع اداره مسجد در بین کشورهای اسلامی در ایران وجود دارد و این فرصت خوبی است تا دین را به صاحبنظران کشورهای اسلامی ارائه کنیم.

 

غلامرضا بصیرپور، رییس شورای عالی استانهای کشور در ادامه اظهار داشت: مسجد به عنوان نماد فرهنگی شهرها، ریشه ای تاریخی و ارزشمند در تاریخ تشیع دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش های دشمنان جهت دور کردن جوانان از مساجد و تضعیف عقیدتی و فرهنگی آنان، باید تلاش کنیم تا مساجد به محل بروز استعدادهای نسل جوان در حوزه های مختلف تبدیل شود.

 

 بصیر پور با تاکید بر لزوم توجه به قرائت قرآن کریم در مساجد، گفت: در برخی مساجد شهرهای کشور روزانه پنج ساعت قرآن قرائت می شود که این سنت الهی را باید در دیگر مساجد کشور نیز اشاعه دهیم.

 

وی تصریح کرد: زندگی نسل جوان باید در فضای مسجد شکل گرفته و البته این فضا باید همان چیزی باشد که در تاریخ شیعه وجود داشته است.

 

عضو شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: امروز در سایه توجه به مساجد می توان جوانان را در مقابل آسیب های اجتماعی بیمه و فرهنگ دین محوری را در جامعه نهادینه کرد./934/پ202/ب4

ارسال نظرات