۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۲۹۴
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه خرم آباد:

انس با قرآن موجب سلامت معنوی می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه خرم آباد با بیان این که ماه مبارک رمضان، ماه توجه بیشتر به قرآن و کلام وحی است، گفت: باید از این فرصتی که در اختیار داریم به خوبی بهرمند شویم چرا که انس با قرآن موجب سلامت معنوی می شود.
ماه رمضان

حجت الاسلام بهاءالدین رضایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه خرم آباد و کارشناس معارف اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: ماه مبارک رمضان از بهترین ماه های سال است.

 

وی با بیان این که در ماه مبارک رمضان انسان ها به میهمانی خداوند متعال دعوت شده اند، افزود: اعمال، رفتار و کردار انسان ها در این ماه از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به آیات و روایات خاطرنشان کرد: انجام اعمال در این ماه اهمیت بیشتری دارد و از هزار ماه بالاتر است.

 

وی تلاوت قرآن را از بهترین اعمالی بیان کرد که در ماه مبارک رمضان باید به آن پرداخته شود و افزود: هدف از تلاوت قرآن فهم آیات است.

 

این کارشناس معارف اسلامی در خرم آباد تصریح کرد: با تأمل در آیات قرآن و فهم آن باید بتوانیم دستورات قرآن را در زندگی خویش به کار ببریم.

 

وی یادآور شد: عمل به دستورات قرآن موجب هدایت انسان می شود و از بروز مشکلات فردی و اجتماعی جلوگیری می کند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که انس با قرآن موجب سلامت معنوی می شود، افزود: انس با قرآن موجب می شود زمینه های رشد معنوی در جامعه فراهم شود.

 

شب قدر قلب رمضان است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه سپاه خرم آباد با اشاره به این که آیات قرآن در شب های قدر نازل شده است، عنوان داشت: شب قدر قلب قرآن است.

 

وی در ادامه با تأکید بر توجه و اهمیت روزه داران به شب های قدر بیان داشت: شب قدر شب تقدیر انسان است، بنابراین از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که در شب های قدر سرنوشت انسان رقم می خورد، اظهار داشت: تقدیر همان سرنوشت انسان است و باید با آگاهی و بصیرت در جهت رقم خوردن سرنوشت خویش به اعمال و رفتار خود توجه داشته باشیم.

 

وی با بیان این که ما باید در طول سال به اعمال و رفتار خویش توجه داشته باشیم و در اصلاح آن همواره بکوشیم، افزود: شب های قدر فرصتی مناسب برای جبران کم کاری در انجام اعمال خویش است./9459/ت302/ب4

ارسال نظرات