۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۲۷۱۳۷۹
حجت الاسلام لطفیان:

انفاق هرس کردن اموال است و موجب رشد اقتصادی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی به مناسبت میلاد امام حسن(ع) که مظهر انفاق و نیکوکاری است، به تبیین آثار انفاق پرداخت و گفت: انفاق کردن مثل خونی است که اگر اهدا کنند دوباره در بدن بازسازی می‌شود و یا انفاق مثل درختی است که هر چقدر بیشتر هرس شود بیشتر و بهتر می‌روید.
انفاق

حجت الاسلام محمود لطفیان کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که امام حسن(ع) مظهر انفاق و نیکوکاری هستند، گفت: کسانی که اهل انفاق و بخشش هستند دارای ویژگی‌هایی هستند از جمله این‌که زندگی این افراد استاندارد است و مسیر زندگی شان را به خوبی پیدا می کنند و در برابر مشکلات زندگی صبور هستند.

 

وی افزود: انفاق و بخشش مثل یک گلدان است که اگر سوراخ زیر گلدان را ببندی و آب پاشی کنی چون آب راهی برای خروج ندارد بعد از مدت اندک گل فاسد و از بین می رود با این توصیف انسان گل است و دنیا گلدان و حقوق هر چند اندک نقش آب را دارد و اگر روزنه انفاق را در زندگی ببند خود انسان در مرحله اول آسیب می بیند و برکت از زندگی اش می رود.

 

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: با توجه به این‌که ائمه(ع) قرآن ناطق هستند، با عمل به انفاق خواستند به مردم گوشزد کنند که اگر انفاق کنید ضمانت می کنیم که نه تنها از مالتان کم نمی شود بلکه چند بر برکت مال افزوده می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: کسانی که انفاق می کنند اهل بیت(ع) را در زندگی شان شریک می کنند و برکت هایی جانب خداوند به واسطه ائمه(ع) به آنها می رسد.

 

حجت الاسلام لطفیان تصریح کرد: انفاق و نیکوکاری مخصوص امام حسن(ع) نیست بلکه همه امامان این صفت را دارا بودند ولی چون هرکدام می خواستند یک تابلوی تمام عبرت برای پیروان شان باشند بر روی یک صفت خاص معروف شدند.

 

وی در پایان گفت: انفاق کردن مثل خونی است که اگر اهدا کند دوباره در بدن بازسازی می شود و یا انفاق مثل درختی است که هر چقدر بیشتر هرس شود بیشتر و بهتر می روید./1325/ت302/ف

ارسال نظرات