۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۴۲۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین:

صرفه جویی در زندگی دولتمردان وجود داشته باشد/ ضرورت آشنایی مردم با فرهنگ صرفه جویی و اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که صرفه جویی در زندگی دولتمردان باید وجود داشته باشد تا یک زندگی پاک و سالم داشته باشیم، گفت: مبلغان و روحانیان نیز در همین راستا باید مردم را با فرهنگ صرفه جویی، قناعت و اقتصاد مقاومتی آشنا کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره سلوک اقتصادی امام حسن مجتبی(ع) گفت: سلوک اقتصادی امام حسن(ع)، همان سلوک قرآنی است و همه ائمه(ع) به چیزی غیر از قرآن و اسلام توجه نکرده‌اند.

 

این کارشناس دینی در ادامه افزود: شرایط زمانی هر کدام از امامان معصوم(ع) با یکدیگر متفاوت بوده است و وظایف هر کدام از آنها با توجه به شرایط جامعه با یکدیگر فرق داشته است.

 

استاد حوزه علمیه قزوین ابراز داشت: در زمان امام علی(ع) فقر بسیار شدید بود و حضرت علی(ع) توجه بسیاری به فقیران می‌کردند و ایشان لباس فقرا را می‌پوشیدند، در زمان امام صادق(ع) وضع جامعه بهتر بود و امام صادق(ع) لباس‌های بهتری می‌پوشیدند، شرایط زمان در نحوه معیشت و زندگی امام معصوم(ع) تاثیر می‌گذارد.

 

مسؤولان باید ملاحظه فقرا و مستعضعفان را داشته باشند

وی با بیان این‌که در زمان امام حسن مجتبی(ع) وضع زندگی مردم زیاد خوب نبود، اظهار داشت: آن حضرت زندگی خود را با فقرا تقسیم می‌کردند و کارهای آنها را انجام می‌دادند.

 

این کارشناس فرهنگی ادامه داد: مسؤولان به اندازه معصومین تکلیفی ندارد و ظرفیت‌هایشان کمتر است ولی باید ملاحظه فقرا و مستعضعفان را داشته باشند و از آنها دستگیری کنند و به فکر بیکاران باشند و با توجه به ظرفیت ها و توانایی ها که دارند عمل کنند.

 

ادارات دولتی باید در مراسم تجلیل از مدیران قناعت پیشه کنند

حجت الاسلام عباسی اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار دانست و گفت: مسؤولان و مردم باید سخت کوش و صبور باشند و همین‌طور مسؤولان باید خدمت‌گزار باشند، تجملاتی نباشند، اسراف نکنند و هزینه های زیادی را از زندگی خود حذف کنند.

 

وی در ادامه افزود: این رفتار مسؤولان خلاف اقتصاد مقاومتی است، در بحث خوراک و پوشاک اسراف نکنند و صرفه جویی کنند، ادارات دولتی باید در مراسم تجلیل از مدیران قناعت داشته کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان داشت: صرفه جویی در زندگی دولتمردان وجود داشته باشد تا یک زندگی پاک و سالم داشته باشیم، مبلغان و روحانیان نیز باید به آموزه‌های دینی عمل کنند تا به نتیجه برسیم.

 

وی در پایان گفت: مبلغان باید اطلاع رسانی و روشن سازی کنند تا زندگی سالم را از نظر قرآن، روایات و سیره ائمه معصومین(ع) به مردم معرفی کنند و در جلسات سخنرانی‌ها و گفت‌وگوها مردم را با فرهنگ صرفه جویی، قناعت و اقتصاد مقاومتی آشنا کنند./838/ت302/ح

ارسال نظرات