۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۷۱۴۴۰
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

عزمی برای برخورد با متخلفان نظام بانکی کشور وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دو بانک به عنوان متخلف ترین بانک ها معرفی شدند که رییس بانک مرکزی می گوید هیچ کاری نمی توانیم کنیم و آیا با این وضع می توان برای رونق اقتصاد کشور گام برداریم.
يوسفيان ملا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا، عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور، در دهمین جشنواره استانی امتنان از کارآفرینان برتر که در سالن همایش های دانشگاه شمال آمل برگزار شد با گرامی داشت روز صنعت و معدن، گفت: همه باید با صنعتگران همصدا و همراه بوده و حمایت های لازم را صورت دهند.


وی تصریح کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی رییس بانک مرکزی گزارشی از عدم تمکین بانک ها داد که در مکاتبات پاسخ نمی دهند و معاون بانک مرکزی را فرستادیم و باز هم آن ها جواب ندادند که باید بگوییم نمی شود این گونه کشور را اداره کرد.


نماینده مردم آمل در مجلس خاطرنشان کرد: مدیران عامل بانک ها از وزیر اقتصاد و دارایی حکم می گیرند که باید مطیع بوده و دستورات را به نحوی شایسته اجرایی کنند.


یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: در برنامه پنج ساله آمده است بانک های کشور باید ساختار خود را اصلاح و تغییر دهند که هیچ اتفاقی در بانک ها نیافتاده و خود بانک ها رقیب واحدهای تولیدی شدند.


عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با بیان این که این ستاد ترکیبی از مسؤولان در سطح بالای کشوری بوده و دستورات و مصوباتی دارد که اجرا نشده و بانک ها حاضر به همکاری برای وصول معوقات و مطالبات نیستند، گفت: کسانی که معوقات درشت دارند از کارشناسان پول گرفته و قیمت وثیقه را غیرواقعی اعلام کردند.


وی با تاکید بر این که بزرگ ترین مشکل بخش صنعت مالی است، بیان داشت: بانک ها در وصول مطالبات هر طوری دلشان می خواهد برخورد کرده و بلافاصله سراغ ضامن می روند.


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: هیچ واحد تولیدی نیست که جنس خود را بفروشد و پول را فوری دریافت کند که باید تنخواه گردان داده شده و این صورت نمی گیرد.


یوسفیان ملا 90 درصد معوقات برای وام های زودبازده است، گفت: کارخانجات ما برای تولید آماده بوده اما چون به داد آنان نرسیدند در حال تعطیلی هستند که همگان باید اهتمام ارزنده ای در راستای حمایت داشته باشند.


عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور تصریح کرد: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دو بانک به عنوان متخلف ترین بانک ها معرفی شدند که رییس بانک مرکزی می گوید هیچ کاری نمی توانیم کنیم و آیا با این وضع می توان برای رونق اقتصاد کشور گام برداریم./1314/پ202/ش

ارسال نظرات