۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۷۱۴۴۷
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره امام حسن مجتبی الگویی برای تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) با وجود زندگی دردناک و پر محنت جایگاه بسیار رفیع و گرانقدری دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی و ارزشمند این امام همام و اهل بیت معصومین(ع) را در امور زندگی خود قرار دهیم.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، شب گذشته در جمع نمازگزاران و روزه داران شهر چمستان با گرامی داشت فرارسیدن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: در ایام مبارک و گرانقدری قرار داریم که انسان باید بهره معنوی شایسته ای از آن داشته باشد.


امام جمعه چمستان با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) با وجود زندگی دردناک و پر محنت جایگاه بسیار رفیع و گرانقدری دارد، بیان داشت: باید تلاش کنیم تا سیره نورانی و ارزشمند این امام همام و اهل بیت معصومین(ع) را در امور زندگی خود قرار دهیم.


وی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام با وجود کودکی و پایین بودن سن امام حسن مجتبی(ع) از او به عظمت یاد کرده و گاهی می فرمود او ریحانه من بوده و او مرا زنده نگه می دارد.


حجت الاسلام جباری با بیان این که پیامبر گرامی اسلام می فرمود او سید و بزرگواری بوده که پس از من راهنمای شما است، گفت: امثال این ها در بعضی از موارد در برخی زمان ها بوده که می خواستند نقاب را از چهره با عظمت امام حسن(ع) کنار بزند و شخصیت او را بیش از پیش به مسلمانان بشناساند.


استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که پیامبر گرامی اسلام تلاش داشته است تا  قدرت معنوی و کرامات امام حسن مجتبی(ع) را به نمایش بگذارد، بیان داشت: حضرت محمد(ص) در عرصه های مختلف این امر را بیان کرده که حسن عضو و پاره تن من است که در بعضی از عرصه ها از جانب پیامبر جواب هایی به مردم می داد که سبب ایمان آن ها شده است.


وی با تاکید بر این که حرکت در راستای سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) زمینه ساز سعادت و تعالی می شود، بیان داشت: باید سیره نورانی این بزرگواران را به نحوی شایسته در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، افزود: باید در راستای این مسیر ارزشمند  قرار گیریم که زمینه تحقق  سبک زندگی اسلامی و نهادینه سازی تعالیم والای دینی می شود.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که داشته ها و نعمت های ارزشمندی داریم که باید از آن بهره گیری کنیم، خاطرنشان کرد: اهل بیت معصومین(ع) به عنوان سرمایه های گرانقدری برای ما هستند که باید سیره آن بزرگواران را در برنامه های خود وارد کنیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات