۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۱۴۶۷
در مرکز همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم صورت گرفت؛

افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم به عنوان یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه برگزار شد.
نمايشگاه قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه بخش بین‌الملل بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور سید محمد حسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برزین ضرغامی، ریاست بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و جمعی از مهمانان خارجی و اصحاب رسانه، غروب چهار‌شنبه، 10 تیر‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.



در این مراسم هاشمی با تقدیر و تشکر از حضور مهمانان خارجی در این نمایشگاه، گفت: وحدت و یک‌پارچگی در جهان اسلام امری بسیار ضروری است و باید مراقب چالش‌هایی که جهان اسلام را فرا گرفته است بود.



وی افزود: جهان اسلام امروز با رویداد‌های تاسف‌باری همانند داعش و سایر گروه‌های تکفیری رو ‌به‌روست که عمدتأ این گروه‌ها از سوی صهیونیست‌ها حمایت می‌شوند و هدفشان ضربه وارد کردن به اسلام است.



هاشمی با اشاره به موضوع ضربه خوردن حرکت بیداری اسلامی با ظهور گروه‌های تکفیری، تصریح کرد: متاسفانه گروه‌های تکفیری مأموریت دارند تا جلوی خیزش عظیم اسلامی به‌وجود آمده در منطقه را بگیرند و امروز نیز تا حدودی در این راه موفق بوده‌اند و تحرکات آزادی خواهانه در جهان اسلام را از مسیر خود منحرف کرده‌اند.



معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: ما در این بنا به توصیه پیامبر رحمت(ص) به قرآن پناه برده‌ایم و این کتاب آسمانی را تنها راه نجات خود می‌دانیم، زیرا قرآن کتابی است که موجب رستگاری تمام امت‌ها می‌شود.



وی با بیان این موضوع که جایگاه قرآن در ایران بسیار بالاست، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون به‌دنبال احیای مرجعیت قرآن بوده‌ایم، در حوزه بین‌الملل نیز مرجعیت قرآن در دستور کار ما قرار داشته و اعتقاد ما بر این است که اهل بیت و قرآن تنها راه نجات امت‌ها هستند.



هاشمی تاثیر قرآن در ایران را در مقابله با دشمنان بسیار بالا دانست و اضافه کرد: ما در ایران با پشتیبانی از طرح مرجعیت قرآن به مقابله با طرح‌های دشمنانی همچون جریانات وهابیت پرداخته‌ایم و مرجعیت قرآن را مهم‌ترین بخش زندگی خود قرار داده‌ایم.



معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اهمیت نمایشگاه قرآن، گفت: در راستای احیای مرجعیت قرآن، نمایشگاه بین‌المللی قران کریم به عنوان دیپلماسی قرآنی ما قرار گرفته است و از طریق نمایشگاه قران در صحنه بین‌الملل نیز مرجعیت این کتاب آسمانی را احیا می‌کنیم.



وی با اشاره به اعزام قاریان و گروه‌های تواشیح در ایام ماه مبارک رمضان به کشور‌های مختلف جهان، خاطر‌نشان کرد: بر اساس راهبرد بین‌المللی خود تعداد زیادی از قاریان مطرح و گروه‌های تواشیح بنام در ایام ماه مبارک رمضان به 40 کشور جهان اعزام شده‌اند تا اشاعه دهنده فرهنگ قرآنی در سراسر جهان باشند.



معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان با بیان این نکته که بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن سهم مشارکتی این نمایشگاه در جهان اسلام است، افزود: هدف ما اشاعه فرهنگ اصیل قرآنی می‌باشد و در همین راستا نیز با افتتاح بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن در مسیر بسط و گسترش ارتباطات قرآنی گام برداشته‌ایم.



گفتنی است در خاتمه این مراسم با حضور اصحاب رسانه و مهمانان و هنرمندان خارجی، بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن کریم توسط آقایان هاشمی و ضرغامی افتتاح شد.



لازم به ذکر است فعالیت‌های هنرمندان خارجی این نمایشگاه از طریق خبرنگاران مستقر در نمایشگاه قرآن کریم متعاقبا به اطلاع بازدید کنندگان خبرگزاری رسا خواهد رسید./856/پ202/ب4

ارسال نظرات