۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۷۱۴۸۰
آیت الله موحدی کرمانی:

باید با توجه به ماجرای صلح امام حسن به اهداف دشمنان امروز پی ببریم

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که ما باید از ماجرای امام حسن(ع) عبرت بگیریم و اهداف دشمن را بدانیم، یادآور شد: یاران امام حسن مجتبی(ع) با کارهای خود صلح را بر امام تحمیل کردند اما عاقبت آن ها از آن چه بود بدتر شد و معاویه آن ها را ذلیل کرد.
آيت الله موحدي کرماني در نماز جمعه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران، در برنامه سحرگاهی سیمای استان کرمان با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: امام حسن(ع) زندگی پر فراز و نشیبی داشتند و یاران ایشان دیگر از جنگ خسته شده و پی در پی سر باز می زدند.

 

وی در ادامه افزود: لشکرهایی که برای جنگ با معاویه می رفتند با ملحق شدن فرماندهانشان به معاویه متزلزل شده و برخی از آن ها حاضر به جنگ با امام حسن(ع) می شدند.

 

آیت الله موحدی کرمانی عنوان کرد: معاویه نامه هایی را که فرماندهان لشکر امام حسن(ع) که نشان از خیانت آن ها داشت، برای امام می فرستاد و در پی آن ایشان را دعوت به صلح می کرد که امام حسن(ع) از روی ناچاری صلح را پذیرفت.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که سستی یاران امام حسن(ع) سبب پذیرفتن صلح شد، اظهار داشت: امام حسن(ع) صلح را با شرایطی پذیرفت که مفاد آن به سود اسلام بود اما معاویه پس از صلح، بر فراز منبر رفت و اعلام کرد که به مفاد این صلح نامه عمل نخواهد کرد.

 

آیت الله موحدی کرمانی با بیان این که ما باید از ماجرای امام حسن(ع) عبرت بگیریم و اهداف دشمن را بدانیم، یادآور شد: یاران امام حسن مجتبی(ع) با کارهای خود صلح را بر امام تحمیل کردند، اما عاقبت آن ها از آن چه بود بدتر شد و معاویه آن ها را ذلیل کرد.

 

وی در پایان گفت: کسانی که زیر بار ذلت می روند به همین عاقبت دچار خواهند شد و عبرت گیری از این ماجرا برای یاران امام حسین(ع) تبدیل به عزت شد و با جنگیدن با دشمن حادثه عاشورا را رقم زدند./9706/پ202/ج

 

ارسال نظرات