۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۵۲۰
استاد حوزه علمیه بابل:

امر به معروف و نهی از منکر تکلیف شرعی هر مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با بر این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمانی است، گفت: باید به دیدگاه یک وظیفه مهم شرعی، اساسی و اجتماعی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگریسته شود.
 استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حبیب الله رسولی، استاد حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با بیان این که نگه داشتن حرمت ماه رمضان یک وظیفه ای همگانی است، گفت: ماه مبارک رمضان در قیاس با ماه های دیگر دارای ارزش و اعتباری بالاتری دارد و چون شهر الله نامیده شده و دارای حرمت و ارزش خاصی است.

 

وی افزود: نگه داشتن حرمت ماه مبارک به منزله نگه داشتن حرمت خداوند است.

 

این استاد حوزه علمیه بابل با انتقاد از برخی حرمت شکنی ها و تظاهر به روزه خواری در جامعه خاطرنشان کرد: اگر افرادی دارای عذر شرعی هستند و نمی توانند روزه بگیرند، باید حرمت ماه رمضان را نگه دارند و در ملأ عام و اجتماع رفتارهای ناپسند و مورد عدم رضایت خداوند را انجام ندهند.

 

وی خواستار فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شد و ادامه داد: همه افراد جامعه برای پاکسازی جامعه از انواع زشتی ها و منکرات و ترویج معروفات باید بسیج شوند.

 

حجت الاسلام رسولی ضمن تاکید بر این مطلب که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی هر مسلمانی است، اظهار داشت: باید به دیدگاه یک وظیفه مهم شرعی، اساسی و اجتماعی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر نگریسته شود.

 

وی بر لزوم اهتمام و جدیت مسؤولان و نهادهای مرتبط در خصوص حرمت ماه مبارک رمضان تاکید کرد و افزود: مسؤولان به وظیفه نهادهای مربوطه انتظامی و قضایی باید جدیت لازم را داشته باشند تا از شکسته شدن حرمت این ماه جلوگیری شود.

 

مسؤول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مازندران به موضوع الگوبرداری از موضوع روزه داری در برخی از کشورهای به ویژه در حوزه بازیکنان حرفه ای ورزشی اشاره کرد و گفت: دستگاه های رسانه ای و تبلیغی کشور در خصوص موضوع روزه داری و جایگاه آن به فرهنگ سازی بپردازند.

 

وی ادامه داد: حفظ حرمت در این ماه یعنی احترام به صاحب خانه ای که همواره در محضر او هستیم و احترام به مهمان های صاحب خانه نیز احترام به خود صاحب خانه است./1313/ت303/ب1

ارسال نظرات