۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۷۱۵۳۴
استاد حوزه و دانشگاه:

سیره امام حسن مجتبی الگوی تحقق اخلاق حسنه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امام حسن مجتبی الگوی تحقق اخلاق حسنه است، بیان داشت: این امام همام از اخلاق عظیم و شایسته ای برخوردار بوده که در سیره و سنت ایشان وجود دارد.
امام جمعه دابودشت

حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با گرامی داشت میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: این امام همام از مقام و جایگاه ارزنده و والایی برخوردار بوده که باید سیره نورانی ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهیم.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که امام حسن مجتبی در بردارنده صفات و ویژگی های برجسته ای بوده است، افزود: انسان باید در این روزهای گرانقدر در سیره اهل بیت معصومین(ع) تفکر کرده و زمینه تحقق آن را در برنامه های خود فراهم کند.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که امام حسن مجتبی الگوی تحقق اخلاق حسنه است، بیان داشت: این امام همام از اخلاق عظیم و شایسته ای برخوردار بوده که در سیره و سنت ایشان وجود دارد.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) الگویی ارزنده برای تحقق سبک زندگی اسلامی است، خاطرنشان کرد: انسان باید برای رسیدن به مقامات والا و جایگاه ارزشمند از سیره نورانی اسوه حسنه بهره گیری کند.


وی ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) در راه نورانی پیامبر گرامی اسلام قدم برداشته و از محبوبیت ارزنده ای در نزد رسول اکرم برخوردار بوده است که انسان باید راه سعادت و رستگاری را در محضر اهل بیت(ع)، پیامبر اکرم و قرآن کریم به دست آورد.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که امام حسن مجتبی(ع) اموری را برای تحقق مکارم اخلاقی شایسته می داند که باید در مسیر آن ها حرکت شود، گفت: از جمله آن راستگویی، بخشش به نیازمندان، خوش خلقی، پیوند با خویشاوندان، حق شناسی در رابطه با دوست و حیا و عفت است.


استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام حسن مجتبی(ع) از کرامات بسیاری برخوردار بوده است، افزود: این امام همام همواره در مسیر کرامت، سخاوت و نیکوکاری گام برداشته و اهتمامی گرانقدر در این راستا داشته است.


وی با تاکید بر این که امام حسن مجتبی از ویژگی والای تواضع و فروتنی برخوردار بوده است، گفت: انس با قرآن و زهد نیز به نحوی ارزشمند در وجود این امام همام وجود داشته که باید سیره امام حسن مجتبی(ع) را در زندگی خود ترویج دهیم.


وی با تاکید بر این که تبیین سیره نورانی امام حسن مجتبی(ع) امری ضروری و مهم است، بیان داشت: باید تلاش شود تا این امام همام از غربت بیرون آمده و سیره علمی و عملی ایشان برای همگان تبیین و بازخوانی شود./1314/ت302/ب1

ارسال نظرات