۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۱۵۴۰
استاد حوزه علمیه قم:

ترویج معارف قرآنی مهم ترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: بهره گیری از معارف والای قرآن کریم فرصتی برای تعالی و رستگاری انسان است که می توانیم زندگی خود را در مسیر ارزشمندی قرار داده و به جایگاه والایی دست پیدا کنیم.
ترویج معارف قرآنی مهم ترین عامل کاهش آسیب های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام غیاثی، استاد حوزه علمیه قم امروز در محفل نورانی انس با قرآن کریم که در مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) شهرک نبوت آمل برگزار شد با گرامی داشت ماه مبارک رمضان، گفت: انسان باید تلاش کند تا از این ماه نورانی بهره برداری شایسته و ارزنده ای داشته باشد.


وی با بیان این که در ماه رمضان ظرفیت های معنوی ارزشمندی وجود دارد، بیان داشت: بهره گیری شایسته از آن می تواند زندگی انسان را در مسیر سعادت و رستگاری قرار دهد.


استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که در ماه رمضان برکات بسیاری وجود داشته که انسان باید در راستای تقرب الی الله گام بردارد، افزود: انسان می تواند با استفاده درست از این ماه نورانی زمینه تحقق ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود را فراهم کند.


حجت الاسلام غیاثی با تاکید بر این که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، خاطرنشان کرد: انسان باید در این ماه نورانی انس و ارتباطی والا با قرآن کریم برقرار کرده تا در مسیر شایسته ای قرار گیرد.


وی ادامه داد: بهره گیری از معارف والای قرآن کریم فرصتی برای تعالی و رستگاری انسان است که می توانیم زندگی خود را در مسیر ارزشمندی قرار داده و به جایگاه والایی دست پیدا کنیم.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: قرآن کریم بهترین راهنما و هدایت کننده جامعه بشری است که انسان باید در عمل برای بهره گیری از آن در برنامه های خود تلاش کند.


حجت الاسلام غیاثی با گرامی داشت میلادباسعادت امام حسن مجتبی(ع)، گفت: این امام همام از مقام ارزنده و والایی برخوردار بوده که باید ادامه دهنده راستین ایشان و اهل بیت معصومین(ع) باشیم.


وی با بیان این که احسان و کرامت از ویژگی های گرانقدر امام حسن مجتبی(ع) است، بیان داشت: احسان و نیکوکاری ثمرات و برکات بسیاری داشته که انسان باید از آن در زندگی خود بهره گیری کرده و یاریگر نیازمندان باشد.


استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری در دین مبین اسلام مورد تاکید بوده که امری ارزشمند و سعادت آفرین برای زندگی انسان است./1314/پ203/ب1

ارسال نظرات