۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۲۷۱۵۸۴
آیت الله صفایی بوشهری:

صلح امام حسن نرمشی قهرمانانه برای اعتلای اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امام با بیان این‌که صلح امام حسن مجتبی(ع) مطابق مصلحت برای نظام اسلام بود، گفت: صلح امام حسن(ع) در آن زمان یک نرمش قهرمانانه برای اعتلای اسلام بود.
آيت الله صفايي بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: تاریخ امامت این امام سراسر درس عبرت برای کل تاریخ بشریت است.
 
وی یکی از ویژگی‌های این امام را حفظ مصالح اسلام دانست و گفت: گاهی اوقات اساس اسلام در خطر است اینجا است که باید امام امت و خود امت با هدایت های امام اساس اسلام و نظام اسلامی را حفظ کنند از این رو امام حسن(ع) با معاویه پیمان صلح بست چون اساس نظام اسلامی به خطر می افتاد و این تفرقه درونی موجب این می شد که درون اسلام ضربه و هم زمینه ای فراهم می شود که دشمنان به اسلام حمله کنند.
 
آیت الله صفایی بوشهری این اقدام امام حسن مجتبی(ع) را مطابق مصلحت برای نظام اسلام دانست و ابراز داشت: رهبر نظام است که مصلحت نظام را تشخیص می دهد؛ امام در زمان حضور و ظهورش، و در زمان غیبت ولی فقیه این کار را انجام می دهند و جز این ها هیچ کس دیگری نمی تواند این کار را انجام دهد.  
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: امام حسن(ع) در آن زمان یک نرمش قهرمانانه برای اعتلای اسلام کرد.
 
وی حفظ وحدت در جامعه اسلامی را از نکات بارز در زندگی امام حسن(ع) عنوان کرد و بیان داشت: همیشه دشمنان بیرونی به دنبال تفرقه در جامعه اسلامی هستند که آنان را با یکدیگر درگیر کنند و زمینه ای برای تصرف فراهم شود که در آن زمان امام حسن مجتبی(ع) مبشر وحدت بین شیعه و سنی شد.
 
آیت الله صفایی بوشهری یکی دیگر از نکات بارز در زندگی این امام همام را کرامت و بخشش دانست و گفت: ایشان چندین بار اموال و مال خود را بین فقرا تقسیم کرد و به همین دلیل به کریم اهل بیت ملقب شد و در این رابطه هرچه داشت به مردم داد و در خدمت مردم گذاشت و این حرکت الگویی برای همه ما است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر عبرت سیاسی را یکی از ویژگی های زندگانی امام حسن(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: این امام پس از امیرمومنان(ع) 9 ماه ولایت داشت و در این مدت بسیاری امتحان خود را بد دادند و حتی برخی ها خود را برای ولایت خواستند و بسیاری هم بودند که ولایت را برای خود می خواستند.
 
وی با بیان اینکه جوهره وجود انسان در مشکلات مشخص می شود، گفت: در بحران سیاسی زمان امام حسن مجتبی(ع) هیچ کس به این امام کمک نکرد./833/پ202/ب4
ارسال نظرات