۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۶۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

انسان باید نتیجه امور را به خدا واگذار کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصغری حسامیه با اشاره به آیه یازدهم سوره اسراء گفت: این آیه می‌فرماید انسان گاهی شوق و رغبت فراوانی برای انجام امور دارد اما ممکن است گاهی این امور برای او خیر نباشد و شری به دنبال داشته باشد بنابراین نباید از تحقق یا عدم تحقق امور ناامید شویم و نتیجه امور را به خداوند بسپاریم.
حجت الاسلام عليرضا اصغري حساميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، استاد حوزه و دانشگاه پنج شنبه شب در جلسه تفسیر جزء پانزدهم قرآن کریم که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، گفت: موضوع سوره مبارکه اسراء که در این جزء قرار دارد، معراج پیامبر است.

 

وی ادامه داد: در این سوره سخن از رفتن پیامبر به مسجد الاقصی و سپس معراج ایشان است و نقل شده که ایشان در ماه رمضان به معراج رفته‌اند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه اظهار داشت: خداوند در آیه نهم سوره اسراء می‌فرماید قرآن به راه راست هدایت می‌کند مؤمنانی که عمل صالح انجام دهند شامل پاداش عظیم از سوی خداوند می‌شوند و از این رو هدایت شرایط خاصی دارد.

 

وی با اشاره به آیه یازدهم سوره اسراء بیان کرد: این آیه می‌فرماید انسان گاهی شوق و رغبت فراوانی برای انجام امور دارد اما ممکن است گاهی این امور برای او خیر نباشد و شری به دنبال داشته باشد بنابراین نباید از تحقق یا عدم تحقق امور ناامید شویم و نتیجه امور را به خداوند بسپاریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: آیه 79 سوره اسراء مربوط به نماز شب است خواندن نافله شب مقام محمود را در پی خواهد داشت زیارت امام حسین(ع) نیز چنین مقامی را به دنبال دارد نقل است که پیامبر به حضرت علی فرمود هرگاه شهر یا محله‌ای شدی آیه 80 سوره اسراء را بخوان.

 

وی در ادامه به سوره کهف اشاره کرد و گفت: آیه نهم این سوره آیه‌ای است که امام حسین(ع) بر روی نیزه، آن را می‌خواندند آیه 22 سوره کهف توصیه‌ می‌کند که سخن بیهوده نگویید عده‌ای بر سر اینکه چند نفر به عنوان اصحاب کهف در غار بودند، بحث می‌کردند خدا به پیامبر دستور داد که به آنان بگو خدا می‌داند چند نفر بودند./831/پ203/ب4

ارسال نظرات