۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۷۱۸۰۸
استاد حوزه علمیه قم:

تکفیری ها ادامه دهندگان راه شمر هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: کسانی که در ممالک اسلامی مردم را به خاک و خون می کشند ادامه دهنده راه شمر و ابن ملجم هستند.
حجت الاسلام رزاقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا رزاقی استاد حوزه و دانشگاه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که مهم ترین وظیفه دستگاه قضا جلوگیری و پیشگیری از جرم است، گفت: در فرهنگ دینی برای پیشگیری از گناه مسأله تقوا مطرح شده است.


وی افزود: پیشگیری از گناه به مراتب بهتر از مجازات و اصلاح خطاکاران است، قوه قضاییه نیز وظیفه پیشگیری از وقع جرم و اصلاح خطاکاران و مجرمان را برعهده دارد؛ رهبر انقلاب فرمودند برای جلوگیری از وقع جرم باید فرا قوه ای عمل کرد.


استاد حوزه علمیه با بیان این که دست اندرکاران مدیریتی باید تلاش کنند تا جرمی واقع نشود، اظهار داشت: اگر پیشگیری از وقوع جرم فرا قوه ای شود تمام مجموعه های مدیریتی کشور در این مسیر تلاش می کنند، همچنین پیشگیری از جرم باید علمی باشد.


وی ادامه داد: اگر فاکتورهای اثرگذار در وقوع جرم شناسایی شود به مراتب راحت تر می توان با آن مقابله کرد، تصمیم عمومی و شرکت مردم در پیشگیری از وقع جرم از طریق امر به معروف و نهی از منکر بسیار می تواند از وقوع جرم جلوگیری کند.


حجت الاسلام رزاقی با تأکید بر ضرورت تقویت رابطه عاطفی خانواده ها ابراز داشت: اگر خانواده رابطه عاطفی قوی داشته باشد زندگی به طلاق منجر نشده و در نتیجه فرزندان طلاق عامل وقوع جرم در جامعه نمی شوند، همه اقشار جامعه باید سهم خود را در راستای امنیت جامعه بشناسند و در این مسیر تلاش کنند.


وی گسترش عدل، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مبازه با جرایم را از وظایف قوه قضاییه دانست و عنوان کرد: قوه قضاییه در مبارزه با فساد و جرایم قاطع و جدی است، اخیرا در قوه قضاییه قانون مجازات اسلامی تصویب شده که به وسیله آن از اطاله
دادرسی جلوگیری می شود.


استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تا پشتیبانی مردم نباشدبخش های گوناگون دستگاه قضا نمی تواند به اهداف حقیقی خود برسد، تضمین ادامه راه قوه قضاییه به خون شهدا است؛ این کشور با پشتوانه خون شهدا به راه خود ادامه می دهد.


وی اضافه کرد: امروز ملت ایران با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب همچنان شعار مرگ بر آمریکا سر می دهد، کسانی که در ممالک اسلامی مردم را به خاک و خون می کشند ادامه دهنده راه شمر و ابن ملجم هستند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات