۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۷۱۹۷۱
مبلغ دینی:

صرفه جویی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به سفارش اسلام به صرفه جویی در همه امور زندگی، گفت: خداوند در قرآن می فرماید بخورید و بیاشامید اما اسراف نکنید، از این رو دین اسلام هیچ منعی برای استفاده از نعمات خداوند ندارد اما اسراف را منع کرده است.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی، مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهرستان کاشان، صرفه جویی در تمامی بخش های انرژی، کشاورزی، منابع آب و... را یکی از مصادیق بارز تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست.

 

وی با اشاره به رابطه اسراف و مشکلات معیشتی جامعه گفت: اسراف که اسلام آن را منع کرده است می تواند برای جامعه و کسانی که نعمات خداوند را هدر می دهند و کفران نعمت خداوند را دارند، عذاب الهی به همراه داشته باشد.

 

این مبلغ دینی بحران بی آبی را ناشی از اسراف در مصرف آب در بخش های خانگی و کشاورزی دانست و یاد آور شد: خشکسالی های اخیر ناشی از اسراف آب در کشوری است که نزولات جوی آن قابل مقایسه با دیگر کشورهای دنیا است.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی استرالیا را دومین کشور به لحاظ داشتن منابع آبی دنیا دانست و یاد آور شد: در کشوری که به لحاظ منابع آبی دومین کشور جهان است برروی بطری های آب در این کشور نوشته شده است اگر در کنار نهر آبی باشید حق ندارید در مصرف آب اسراف کنید و این در حالی است که ایران به عنوان یکی از گرم و خشک ترین کشورهای دنیا از آب شرب در شستن خودرو و حیاط خانه استفاده می شود.  

 

ریاضت اقتصادی در هیچ کدام از کتب فقهی اسلام جایگاهی ندارد

وی در ادامه با اشاره به تفاوت اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی گفت: کشورهای غربی که ریاضت اقتصادی را اعمال می کنند، از ریاضت اقتصادی به معنای کم کردن منابع مالی در جهت پیشرفت و رشد اقتصادی و همچنین کم کردن نقدینگی مردم برای کاهش سطح انتظارات مردم نام برده شده است.

 

به گفته وی، ریاضت اقتصادی در هیچ کدام از کتب فقهی اسلام جایگاهی ندارد اما تعریف اقتصاد مقاومتی به معنای توانمند شدن اقتصاد برای ایستادگی در برابر اهداف نظام سلطه است.

 

این مبلغ دینی یاد آور شد: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی در جمهوری اسلامی و کوتاه کردن دست اقتصاد سلطه از ایران، باید اقتصاد در ایران بومی سازی شود.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی گفت: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی چندین سال است بر اقتصاد مقاومتی تأکید دارند و در تمام فرمایشات معظم له، لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی را یاد آور می شود و توجه نخبگان را به فناوری های نوین در تولید و اقتصاد معطوف کرده برای این است که مردم از خرید کالاهای خارجی خودداری و با خرید کالای ایرانی از تولید ملی حمایت کنند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات