۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۲۷۲۱۲۳
کارشناس امور سیاسی:

باز کردن گره‌های ذهنی در جنگ نرم رسالت دانشگاه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس ارشد امور سیاسی با اشاره به این که در جنگ نرم امروز دشمن توپ‌ها و بمب‌ها در ذهن انسان آزمایش می‌شود، گفت: در جنگ نرم دشمن رسالت دانشگاه‌ها باز کردن این گره‌های ذهنی است.
روح الله صنعتكار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، روح اله صنعتکار کارشناس  امور سیاسی شنبه شب در یادواره شهدای قمصرکاشان یادآور شد: فاصله ارزش‌های اول انقلاب اسلامی تا نسل سوم حبابی را ایجاد کرده که برگزاری یادواره‌های شهدا آنها را از بین می‌برد.

 

وی با یاد آوری این موضوع که دشمن علیه ما اقداماتی را انجام می‌دهد و ما نیز باید فعالیت‌های خود را انجام دهیم تا آسیب‌ها و تهدیدات مشخص شود افزود: دشمن همیشه این گونه القا می کند افرادی که  به جبهه رفته و شهید شدند از آسمان آمده و دیگر تمام شده‌اند و این در حالی است که در جنگ از همه اقشار جامعه حضور داشتند.

 

صنعکار گفت: شهدا در پاسخ به ندای «هل من ناصر» سرور و سالار شهیدان با یزیدیان زمان به  نبرد برخاسته و جان شیرین خود را با خالق خویش معامله کردند و به درگاه قرب الهی نائل آمدند و در جوار حق آرمیدند و در بهشت عدن مأوی گزیدند و تا ابد از خوان نعمت بیکران ربوبی و رحمت واسعه الهی برخوردار شدند.

 

این کارشناس امور سیاسی در ادامه یادآور شد: شهدا از عالم خاک به سوی افلاک پر کشیدند و جلوه های دنیای فانی را رها کرده و گوی سبقت از ملائک ربودند و محو جمال حق گشته و وجه الله باقی را برگزیدند و با لبیک به ندای ملکوتی مولای خویش به سوی معشوق حقیقی شتافتند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که 188 هزار و 15 در دفاع مقدس به فیض شهادت رسیدند گفت: از این تعداد 171 هزار و 235 یعنی 71 درصد از شهدا مجرد و مابقی متأهل بودند ضمن این که 44 درصد از شهدا 16 تا 20 سال، 30 درصد 21 تا 25 سال، 8 درصد 26 تا 30 سال سن داشتند و مابقی 30 سال به بالا بودند.

 

به گفته وی 171 هزار و 235 نفر از شهدا در جبهه های جنگ به شهادت رسیدند و 16 هزار و 708 نفر از شهدا نیز بر اثر حملات هوائی و توپ خانه ای دشمن به شهرها و مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.

 

این کارشناس امور سیاسی در ادامه یاد آور شد: میانگین سن شهدا در زمان شهادت حدود 23 سال بوده است و شهدای 20 ساله نسبت به سایر سنین بیشترین نسبت را داشته اند.

 

صنعتکار همچنین با بیان این که براساس آمار دفاع از ولایت فقیه و حفظ حجاب و اقامه نماز، سه رکن اصلی وصیت شهدای دفاع مقدس است گفت: یک بسیجی عاشق کسی است که سر از پا نشناخته‌ و لحظه لحظه زندگى خویش را وقف اسلام، قرآن، ولایت و انقلاب اسلامى می کند.

 

وی گفت: بسیجیان همیشه و در همه حال  مطیع اوامر ولى فقیه زمان خود هستند و اگر بسیجی می جنگد به واسطه ولى فقیه زمان خود مطیع اوامر الهى است، یعنى مى‌جنگد چون جهاد دستور خداوند است و صلح مى‌کند چون اراده خدا بر آن قرار دارد.

 

این کارشناس امور سیاسی افزود: از آنجا که بسیج در اصل خود تبلور آیه شریفه ‹‹اطیعواالله و اطیعواالرسول و اولى الامر منکم›› است، بدون تردید اطاعت و فرمانبردارى آگاهانه در تفکر بسیجى جایگاه منحصر به فردى را به خود اختصاص مى‌دهد، زیرا در تفکر بسیجى عنایت نهایى براى انسان، کسب رضایت معبود است و چنین غایتى جز با فرمانبردارى مطلق از اوامر الهى که همانا عمل به تکلیف معین شده از سوى امام و ولى فقیه در زمان غیبت است، حاصل نمى‌شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات