۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۱۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

صبر واستقامت سبب پیروزی می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: بدانید خداوند متعال در قرآن بر این مطلب اذعان دارد که هر کس صبر و تقوای الهی پیشه کند ضرری از سوی دشمن بر آن ها نخواهد رسید.
فهيم کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی فهیم کرمانی، شب گذشته در جلسه بیان احادیث اهل بیت(ع)، گفت: هر زمان که مسلمانان به مشکلی برمی خوردند، با رعایت تقوای الهی می توانستند بر مشکلات پیروز شوند.

 

وی با بیان این که کسانی که در اوج قدرت بودند و خود را پیروز می دانستند با رعایت نکردن تقوا مغلوب شدند، در ادامه افزود: یاران پیامبر اکرم(ص) در جنگ احد در حال غلبه بر دشمن بودند اما برخی برای جمع آوری غنیمت محل مورد سفارش پیامبر(ص) را ترک کردند که همین سبب شکست آن ها در جنگ شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی بیان داشت: در جنگ احد بسیاری از اطرافیان پیامبر اکرم(ص) از ترس جانشان پا به فرار گذاشتند اما امام علی(ع) و تعداد اندکی ماندند و از پیامبر اکر(ص) محافظت کردند که شمشیر ذوالفقار در همین جنگ برای امام علی(ع) رسید.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: در جنگ بدر مسلمانان تنها 313 نفر بودند و کفاری که در برابر آن ها صف کشیده بودند بیش از هزار نفر و همه آن ها بر خلاف مسلمانان تا دندان مجهز بودند.

 

وی با اشاره به نتیجه تقوا ابراز داشت: قرآن نخستین سبب پیروزی مسلمانان را در جنگ بدر، تقوا می داند و پس از آن تأکید بسیاری بر صبر پیشه کردن دارد که صبر نیز در پیروزی آن ها دخالت داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین فهیم کرمانی تصریح داشت: در جنگ بدر با این که هر لحظه امکان حمله کفار بود اما خداوند چنان آرامشی در دل مسلمانان ایجاد کرد که بسیاری از آن ها به خواب عمیقی فرو رفتند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به امدادهای غیبی در جنگ بدر افزود: در جنگ بدر مسلمانان در مکانی قرار داشتند که به سبب وجود شن حرکت در آن دشوار بود اما خداوند متعال بارانی را بر سر آنها فرستاد که شن را سفت کرده و عبور از آن را آسان، اما این باران در طرف کفار به گونه ای نازل شد که راه رفتن را بر آن ها سخت و خواب را از چشمان آن ها گرفت.

 

وی در پایان یادآور شد: بدانید خداوند متعال در قرآن بر این مطلب اذعادن دارد که هر کس صبر و تقوای الهی پیشه کند ضرری از سوی دشمن بر آن ها نخواهد رسید./9706/پ202/ش

ارسال نظرات