۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۲۷۲۴۶۳
آیت الله مظاهری:

کسی که وجود قیامت را انکار کند، ضد فطرت خود عمل کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که اگر کسی وجود قیامت را انکار کند، در اصل ضد فطرت خود عمل کرده است، گفت: کمک به دیگران باید به خاطر به دست آوردن رضایت خدا باشد.
درس اخلاق آيت الله مظاهري در مسجد حکيم اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان، صبح امروز، در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی، گفت: اگر کسی وجود قیامت را انکار کند، در اصل ضد فطرت خود عمل کرده است.

وی با اشاره به آیات پایانی سوره انسان افزود: یک سوم آیات قرآن مربوط به قیامت و اتفاقاتی است که در آن می افتد و تقریباً در قرآن صفحه ای وجود ندارد که در آن معیاری از قیامت وجود نداشته باشد.

این مرجع تقلید گفت: رسم قرآن برای توصیف قیامت این است که در محدوده عقل آدمی قیامت را توصیف می کند و راه های به دست آوردن بهشت و جهنم را توضیح می دهد.

رییس حوزه های علمیه اصفهان بیان داشت: وجود قیامت امری فطری است و اگر کسی وجود قیامت را انکار کند، در اصل ضد فطرت خود عمل کرده است.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: آوردن کلماتی مانند النّار و النهار در قرآن برای نزدیک کردن ذهن انسان به فضای بهشت و جهنم است و گرنه فضای بهشت و جهنم از محدوده ذهن انسان خارج است.

وی با اشاره به آیه «إِنَّ هَٰؤُلَاءِ یُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ وَیَذَرُونَ وَرَاءَهُمْ یَوْمًا ثَقِیلًا» گفت: در دنیایی که بعضی افراد آخرت را رها کرده و به آباد کردن دنیای خود مشغولند، ما باید یاد قیامت را در زندگی خود زنده کنیم و به فکر سرنوشت خود باشیم.

حضرت آیت الله مظاهری به تأثیر کمک به دیگران در زندگی دنیا و آخرت اشاره کرد و بیان داشت: کمک به دیگران باید به خاطر به دست آوردن رضایت خدا باشد تا عزت انسان در دنیا و آخرت تأمین شود و خداوند حساب انسان را به دیگران واگذار نکند.

رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: مرگ های زود رسی که انسان های امروزی با آن دست و پنجه نرم می کنند باید زنگ خطری باشد برای ما و یاد مرگ و قیامت را برای ما زنده کند./939/پ202/ج 

ارسال نظرات