۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۲۷۲۴۶۸
کارشناس مذهبی:

مهم‌ترین کار در شب قدر کسب معرفت است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی با بیان این‌که خداوند ماه مبارک رمضان را قرار داده تا انسان از بخش‌های دیگر وجودی خود رها شده و مشغول بخش انسانی و فوق‌عقلی شود تا به خدا و اهل‌بیت(ع) نزدیک شود،‌ گفت: مهم ترین کار در شب‌ قدر کسب معرفت است.
شجاعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی استاد حوزه علمیه بامداد دوشنبه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در سخنرانی به مناسبت شب‌های قدر که در حسینیه الزهرا سپاه سیدالشهدا استان تهران برگزار شد، گفت: ضیافت به معنی پذیرایی و اکرام است و خداوند در ماه مبارک رمضان بعد انسانی ما را دعوت می‌کند تا نسبت به آن پذیرایی و اکرام داشته باشد.

 

وی افزود: در ضیافت هر چه میزبان بزرگ‌تر باشد مهمانی او عظیم‌تر است و هر چه مهمان عزیزتر باشد میزبان برای او سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند بنابراین ماه مبارک رمضان ماهی است که خداوند به خاطر انسان به آن عظمت، کرامت، شرافت و فضیلت داده است.

 

استاد حوزه با اشاره به ابعاد وجودی انسان که شامل جمادی، نباتی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی می‌شود، عنوان کرد: خداوند در ماه مبارک رمضان بخش فوق عقلی انسان را به مهمانی دعوت می‌کند کسانی که این بخش در وجود آنها فعال نباشد از آمدن ماه مبارک رمضان ناراحت و از رفتن آن خوشحال می‌شوند.

 

شجاعی افزود: کسانی که خیال توبه و دست برداشتن از توبه را نداشته باشند نمی‌توانند از ضیافت در ماه مبارک رمضان بهره‌برداری لازم و شایسته را داشته باشند.

 

وی گفت: کسانی که بخش فوق‌عقلی و انسانی آنها فعال باشد می‌توانند کرامت، احترام و پذیرایی این ماه مبارک را به خوبی درک کنند ماهی که خداوند به خاطر انسان شیطان را در بند کرده و درهای مغفرت خود را باز می‌کند طوری که حتی به نفس و خواب روزه‌دار پاداش می‌دهد.

 

استاد حوزه با اشاره به ارزش بخش انسانی اظهار داشت: کسانی که از طبق دستورات دین از حرام‌‌ها متنفر هستند یعنی بخش انسانی آنها بر بخش حیوانی غلبه کرده و ارزش بخش انسانی او بالا رفته است.

 

شجاعی بیان داشت:  وقتی خداوند می‌فرماید آسایش و رفاه شما بندگان را می‌خواهم یعنی آسایش و رفاه بخش فوق‌عقلی یا همان بعد انسانی انسان را می‌خواهد زیرا خداوند از روح خود و نور محمد(ص) و آل محمد(ع) در وجود انسان دمیده بنابراین لیاقت دارد که به مقام ائمه معصومان(ع) برسد.

 

وی افزود: کسی که بخش انسانی را در خود ندیده و نشناخته از قوانین الهی نیز بیزار است و هر حرامی را دیده، شنیده و می‌خورد زیرا او ارزش انسانی خود را از دست داده است.

 

استاد حوزه با اشاره به عشق و محبت الهی در ماه رمضان، گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان عشق و محبت خود را به پای انسان می‌ریزد اگر شخص ارزش خود بفهمد و این مساله را خوب درک کند دیگر گدای عشق و محبت دیگران نخواهد بود.

 

شجاعی عنوان کرد: خداوند ماه مبارک رمضان را قرار داده تا انسان از بخش‌های دیگر وجودی خود رها شده و مشغول بخش انسانی و فوق‌عقلی شود تا به خدا و اهل‌بیت(ع) نزدیک شود مهم ترین کار در شب‌ قدر کسب معرفت است زیرا قرار است موجودی به اندازه اهل‌بیت(ع) تربیت شود.

 

وی بیان داشت: در دین اسلام ما چیزی به عنوان حرام و واجب داریم این حرام‌ها و واجبات افتخار ما است افرادی که در ماهواره دین اسلام را انتقاد می‌کنند خود و دین را نشناختند و فقط حرف بیهوده می‎زنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که امروز استفاده از شبکه‌های اجتماعی حریم خانواده‌ها را از بین برده است ابراز کرد: آمریکا و اسرائیل از طریق این شبکه‌ها از حریم خصوصی افراد به صورت نامحسوس فیلم‌برداری می‌کنند درحالی که یک انسان باید حریم و حرمت داشته باشد.

 

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: امروز در حالی مردم کشور ما از شبکه‌های اجتماعی و برنامه‌هایی چون فیس‌بوک استفاده می‌کنند که در کشورهای دیگر استفاده از این برنامه‌ها با محدودیت همراه است./807/پ202/ب4

ارسال نظرات