۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۷۲۵۵۴
حجت الاسلام علوی تهرانی:

ماه رمضان فرصتی برای تجارت و کسب روزی آخرت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه به موضوع برکت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برکت ماه مبارک رمضان آن‌قدر مهم است که بهتر است افراد در این ماه به تجارت برای آخرت خود بپردازند، نه این‌که مشغول تجارت و امور دنیوی شوند.
حجت الاسلام علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، بعد از ظهر دو‌شنبه 15 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: بر اساس آیات قرآن و روایات متعدد، جایگاه افرادی که به دنیا دل‌بسته می‌شوند، بدون تردید جایگاهی متزلزل خواهد بود و عاقبت این افراد به جهنم ختم می‌شود.

 

وی افزود: دلبستگی و اطمینان باید سه مرحله داشته باشد، یکی این‌که در ذات خود استقرار و پایداری داشته باشد، دیگری، دچار تغییر و دگرگونی نشود، آخر این‌که محدودیت در آن وجود نداشته باشد.

 

رییس بنیاد فارِس المؤمنین با اشاره به موضوع محدودیت در زندگی، خاطر‌نشان کرد: دنیا بسیار محدود است، حتی امام علی(ع) نیز می‌فرماید؛ دنیا هر‌چقدر هم طول بکشد باز هم کوتاه است، حتی اگر دنیا برای فرد بهره‌های فراوان داشته باشد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی، با اشاره به زندگی حضرت نوح، تصریح کرد: ایشان با 2500 سال زندگی و عمر مفید، باز دنیا را یک محل گذر کوتاه مدت فرض می‌کرد، پس ما نیز باید در زندگی به دنیا دل نبندیم و آن را یک مکان برای گذران کوتاه مدت بدانیم.

 

وی ادامه داد: امام علی(ع) در جای دیگر می‌فرماید؛ دنیا محلی است که نابودی آن از روز اول پیش‌بینی شده است، زیرا دنیا خانه‌ای است که از ابتدای خلقت، نابودی آن نیز رقم خورده است و مانند یک اقامتگاه است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: شایسته است که آن فردی که می‌داند دنیا یک محل بی ارزش است، به هیچ وجه به آن دل نبندد و تنها برای آخرت خود تلاش کند.

 

وی در بخش دیگر این سخنرانی با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع)، تصریح کرد: کسی که می‌داند دنیا یک محل فناپذیر است، بسیار تعجب برانگیز است که برای حفظ آن تلاش می‌کند، اما برای آخرت خود که محلی ماندگار و ابدی است، هیچ تلاشی را انجام نمی‌دهد.

 

حجت الاسلام علوی تهرانی در خاتمه به موضوع برکت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برکت ماه مبارک رمضان آن‌قدر مهم است که بهتر است افراد در این ماه به تجارت برای آخرت خود بپردازند، نه این‌که مشغول تجارت و امور دنیوی شوند./856/پ202/ح

ارسال نظرات