۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۲۷۲۶۵۹
مبلغ حوزه:

محبت اهل بیت ترازوی ایمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به آثار محبت اهل بیت(ع) به اهمیت آن تأکید کرد و گفت: هر کس محبت اهل بیت(ع) را در دل نداشته باشد کافر است.
قرآن و اهل بيت(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد اسماعیلی استاد حوزه علمیه در سخنان ظهر دوشنبه در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم در ادامه بحث حب اهل بیت(ع)با نقل حدیثی از تفسیر کشاف از پیامبر اکرم(ص) در ذیل آیه 23 سوره شوری به اهمیت دوستی با اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: در حدیث آمده است که کسی که با محبت آل محمد(ص) از دنیا برود شهید ، تائب، آمرزیده شده و مؤمن از دنیا رفته و خداوند دری از بهشت به سوی او باز می‌کند و قبرش را مزار ملائکه قرار می‌دهد.

 

وی با بیان این که اگر انسان بتواند با ولایت اهل بیت از دنیا برود سعادت مند حقیقی خواهد شد، افزود: در روایتی آمده است که محبت حضرت علی(ع) سپر آتش جهنم است و ملاک بهشت و جهنم حب اهل بیت(ع) است و همچنین در خصال شیخ صدوق بیست اثر از آثار محبت اهل بیت(ع) آورده است که هر کدام از آنها آرزوی هر انسانی است.

 

مبلغ حوزه علمیه قم با توجه به این که نمونه های زیادی بوده اند که خود را وقف دستگاه اهل بیت(ع) کرده بودند وحاضر نبودند که آن را با هیچ چیزی عوض کنند، افزود: یکی از علمای بزرگ می‌فرمود وقتی در نجف بودم گاهی دلم احساس تاریکی می‌کرد می‌رفتم و سینه ام را به ضریح امام علی(ع) می‌مالیدم و از ایشان می‌خواستم که قلبم را روشن و باصفا کند.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود:همان طور که محبت اهل بیت(ع) انسان را سعادتمند می‌کند دشمنی و بغض اهل بیت هم آثار بدی بر وجود انسان می‌گزارد چنان که در ادامه حدیث کشاف دارد که هر کس بر دشمنی اهل بت(ع) بمیرد کافر از دنیا رفته و حتی بوی بهشت را هم استشمام نمی‌کند.

 

وی با اشاره به احادیث بسیاری که حضرت علی(ع) را بزرگ ترین نشانه خدا معرفی می‌کنند، گفت: کسانی که این نشانه را درک نکردند و حتی در مقابل حضرت ایستادند و او را به شهادت رساندند بسیار شقی و بد بخت بودند؛ که این نعمت بزرگ خداوند را از مسلمانان گرفتند./843/پ203/ی

ارسال نظرات