۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۱
کد خبر: ۲۷۲۷۱۰
کارشناس مذهبی:

علما سند مکتب دین هستند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی گفت: علما سند مکتب دین هستند، از این رو روحانیان باید الگوی جامعه و مردم باشند و خود را از مادیات دور کنند.
حجت الاسلام داود رمضاني علوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس مذهبی دوشنبه شب در جمع مردم روستای باریکرسف اردهال کاشان در مسجد جامع این روستا، گفت: از امام صادق(ع) روایت است خداوند به واسطه وجود دوستی و مهربانی بین افراد، آباد کردن مساجد و استغفار، عذاب الهی را نازل نمی کند.

 

وی افزود: مسجد باید به شکلی باشد که انسان در آن احساس آرامش کند، از این رو باید همانطور که در نظافت و زیبایی منازل کوشا هستیم، به مساجد نیز توجه داشته باشم و حتی مساجد به مراتب زیبا تر از منازل باشند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که ما امت مرحومه به معنای امتی که مورد رحمت الهی قرار گرفته ایم، هستیم، گفت: خداوند می فرماید من خانه هایی در زمین دارم که نام آن مسجد است و خوشا به حال افرادی که با وضو مرا در مساجد یاد کنند.

 

این کارشناس مذهبی با یادآوری این که احترام زیارت کننده بر زیارت شونده مانند جواب سلام واجب است، گفت: خداوند انسانی که با ادب خود در شب های مبارک ماه رمضان به راز و نیاز خداوند متعال می پردازد و به امیرمؤمنان متوسل می شود را مورد لطف و عنایت خود قرار می دهد.

 

به گفته وی، انسانی که بتواند در شب های قدر احیا بگیرد و افزون بر بیدار بودن دل، خود را نیز هوشیار و بیدار کند، بیشترین استفاده و بهره را از این ماه با فضیلت برده است.

 

وی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) پسرعمو و داماد پیامبر اسلام(ص) و پدر دو امام معصوم است، گفت: علما سند مکتب دین هستند، از این رو روحانیان باید الگوی جامعه و مردم باشند و خود را از مادیات دور کنند.

 

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام علی(ع) نخستین مردی بود که در مقابل دشمنان رسول خدا ایستاد و با کفار مبارزه کرد، از این رو انسانی که دوستدار ولایت و اهل بیت(ع) و قدرشناس این بزرگواران باشد، رستگار می شود، چرا که امامان معصوم دلسوز دین و مردم بودند.

 

مساجد کانون نور و مرکز انوار الهی هستند

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که امام علی(ع) می فرماید من نشستن در مسجد را بیشتر از نشستن در بهشت دوست دارم، چرا که نشستن در مسجد موجب خوشحالی خدا و نشستن در مسجد موجب رضایت من می شود، از این رو رضایت خداوند را به رضایت خود ترجیح می دهم، گفت: امام صادق(ع) می فرماید کسی که به طرف مسجد می رود، زمین برای او طلب رحمت می کند.

 

وی تأکید کرد: حضور در مسجد و نماز جماعت و انجام فعالیت های مذهبی از توفیقاتی است که خداوند متعال نصیب مؤمنان کرده است، بنابراین باید در مسجد از ذکر صحبت های دنیوی پرهیز کرد، صدا را بلند نکرد و آرامش داشت و به دنبال گمشده خود نبود.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که مساجد کانون نور و مرکز انوار الهی هستند، گفت: آل سعود با هدف از بین بردن زیبایی خانه خدا، مسجد الحرام را توسعه می دهد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات