۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۷۲۷۷۳
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان شرقی خبر داد؛

فعالیت یکهزار کانون فرهنگی و هنری فعال در مساجد استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از 1000 کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان خبر داد و گفت: هدف اصلی کانون های مساجد مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است.
کانون هاي مساجد
محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور بر اساس مصوبه شماره شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تأسیس شد.
 
وی افزود: همچنین جهت استفاده بهینه از امکانات و تأسیسات دستگاه‌های دولتی مانند آموزش و پرورش و دیگر ارگان‌ها چون بسیج، اوقاف و امور خیریه و دیگر ارگان‌هایی که امکان بهره‌وری فرهنگی دارند، مورد توجه قرار گرفت.
 
هادی نیا هدف اصلی کانون های مساجد را مقابله با تهاجم فرهنگی غرب عنوان کرد و ابراز داشت: احیای جایگاه و کارکرد مساجد جهت فعالیت های فرهنگی، دینی و اعتقادی بر اساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) را می توان از اهداف دیگر این مجموعه به حساب آورد.
 
وی در ادامه ابراز داشت: هزار کانون در مساجد سطح استان مستقر هستند و به فعالیت های فرهنگی اشتغال دارند، 22 کانون در مصلی و مساجد جامع شهرها و 2 کانون دانشگاهی در سطح استان فعال هستند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: ارتقای سطح علمی و فرهنگی اقشار جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان، آشنایی با مفاهیم و اصول اسلامی و نیز تربیت مبلغانی آگاه در حوزه عقاید اسلامی از جمله اهدافی است که در پیگیری و توجه به امور کتابخانه های مساجد مورد نظر بوده است.
 
وی گفت: ارسال گسترده کتاب‌های کمک آموزشی را می‌توان از اقدامات بسیار ارزشمند در سال‌های اخیر برشمرد که در این راستا در استان 250 باب کتابخانه و قرائتخانه و 435 کتابخانه باز در مساجد فعال ایجاد و راه اندازی شده و خدمات مختلف کتابخوانی و مطالعه به جوانان و نوجوانان را ارائه می‌کنند و جذب این قشر آینده‌ساز به مساجد و جلب مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی آنان بسیار موثر هستند.
 
هادی نیا در ادامه به تشریح فعالیت‌های قرآنی کانون ها مساجد پرداخت و افزود: طرح تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم، شکوفه‌های بهشت، خانه‌های نور در 54 مرکز که شش مرکز آن در تبریز مستقر است و حمایت از طرح های قرآنی عمده ترین عناوین فعالیت های ستاد عالی کانون‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در بخش قرآنی است.
 
وی اظهار داشت: بیست و هشت باب کانون تخصصی در موضوعات قرآن و نماز، مهدویت، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، جشنواره‌‌‌ها و همایش‌ها، کتاب و کتابخوانی، آموزش، پژوهش، نظارت، IT ، ورزش، سمعی و بصری و تبلیغات، چهره به چهره، مشاوره و ایثار و شهادت فعالیت دارند.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: طرح قرآنی 1449 همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در 84 کانون فرهنگی و هنری مساجد، در سال جاری همزمان با سراسر کشور، حفظ و تفسیر آیه به آیه سوره مبارکه یس در دستور کار این طرح قرار دارد.
 
وی افزود: روخوانی و روانخوانی، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، محتوای آموزشی طرح قرآنی 1449 است که به صورت 20 جلسه حضوری در کانون‌های مساجد این استان برگزار خواهد شد.
 
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی در پایان از اجرای طرح اوقات فراغت در 500 کانون مساجد آذربایجان شرقی با محوریت فعالیت های قرآنی، اعتقادی و تفریحی خبر داد./854/ت302/ح
ارسال نظرات