۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۲۷۲۹۳۲
معاون علمی و فرهنگی موسسه دارالحدیث:

امر به معروف و نهی از منکر جلوی اشاعه فحشا را در جامعه می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون علمی و فرهنگی دارالحدیث گفت: نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر این است که بدترین شما بر شما سرپرست می‌شود و اراده جامعه را بر دست می‌گیرند آنگاه هر چه دعا کنید مستجاب نمی‌شود.
حجت الاسلام سبحاني نيا، معاون فرهنگي دارالحديث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا معاون علمی و فرهنگی موسسه دارالحدیث امروز در سخنرانی به مناسبت ماه مبارک رمضان که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، با اشاره به وصیت‌نامه امام علی(ع) گفت: امام به فرزند بزرگ خود امام حسن(ع) فرمود فرزندم شما را به تقوای الهی وصیت می‌کنم در دنیا ستم نکنید اگر چه دنیا به شما ستم کرده باشد.

 

وی در ادامه وصیتنامه افزود: اگر به شما دروغ گفته، تهمت زده و پیمان شکستند شما مرتکب این اعمال نشوید دشمن ظالم و یار مظلوم باشید و اینها را به خانواه و هر کس که این نوشته‌ها را می‌خواند وصیت می‌کنم.

 

معاون علمی و فرهنگی موسسه دارالحدیث عنوان کرد: امیرمومنان(ع) فرموند: در امورات خود منظم باشید؛ به پیمان و قول خود عمل کنید؛ میان خویشاوندان به کسی که به آشتی قدم برمی‌دارد معروف باشید برخی سخت نمی‌گیرند و دائم در صدد دوستی با دیگران هستند شما نیز به دنبال اصلاحات دعوا باشید.

 

سبحانی‌نیا در ادامه وصیت‌نامه امیرمومنان(ع) اظهار داشت: ای فرزندانم از جد شما حضرت محمد(ص) شنیدنم که فرمود اصلاح و آشتی دادن در دعوا بین مومنان از نماز و روزه افضل‌تر است یعنی تاثیر آن در جامعه کلیدی و نزد خدا با ارزش است.

 

وی در ادامه وصیت‌نامه افزود: از ویژگی‌های یک انسان کامل چه در روابط خود با خدا و چه در روابط خود با مردم این است که در کارهایش کامل و منظم باشد شما را به خدا سفارش می‌کنم به یتیمان فکر کنید آنهار ا فراموش نکرده و مال آنها را نخورید محال است کسی که یتیم را سرپرستی کند اهل بهشت نباشد.

 

معاون علمی و فرهنگی موسسه دارالحدیث گفت: امیرمومنان(ع) در ادامه وصیتنامه فرمودند: شما را به همسایگان سفارش می‌کنم پیامبر(ص) آنقدر درباره همسایگان سفارش کرده که گویا آنها هم در اموال ما ارث دارند.

 

وی ابراز در ادامه وصیتنامه ابراز کرد: شما را به نماز که ستون دین است سفارش می‌کنم شما را به خدا خانه خدا را خالی نگذارید به خدا سوگند درباره جهاد با جان، مال و زبانتان در راه خدا عمل کنید؛ در جهان امروز با راهپیمایی‌ها، انقلاب‌ها و فریادهایمان برعلیه دشمن می‌توانیم جهاد کنیم.

 

سبحانی‌نیا در ادامه وصیت‌نامه عنوان کرد: بر شما باد پیوند، دوستی، بذل و بخشش که از عوامل با ارزش معنوی هستند؛ از قهر کردن، خساست و قطع ارتباط خویشاوندان دوری کنید؛ امر به معروف و نهی از منکر را برپا دارید که اگر نکنید نتیجه آن اشاعه منکر و فحشا در جامعه و عادی شدن آن می‌شود.

 

معاون علمی و فرهنگی موسسه دارالحدیث در پایان وصیتنامه خاطرنشان کرد: نتیجه ترک امر به معروف و نهی از منکر این است که بدترین شما بر شما سرپرست می‌شود و اراده جامعه را بر دست می‌گیرد آنگاه هر چه دعا کنید مستجاب نمی‌شود./807/پ202/ب4

ارسال نظرات