۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷
کد خبر: ۲۷۳۰۲۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

حضرت علی کمالاتی داشت که احدی از آن دارا نبود

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که حضرت علی(ع) کمالات بسیاری داشتند، گفت: حضرت کمالاتی داشت که احدی از آن دارا نبود، ایشان تنها فردی روی کره زمین هستند که افزون بر خودشان، همسرشان و فرزندانشان نیز معصوم هستند.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور سحرگاه امروز در برنامه ماه خدا که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این که جملاتی که بزرگان در آخر عمر خود می گویند قطعنامه عمرشان است، گفت: به عنوان مثال عصاره عمر و رهبری امام خمینی(ره) وصیت نامه ایشان است.


وی افزود: برخی از دانشمندان کلمات آخر بزرگان را چاپ کرده اند که چند جلد شده است، آخرین کلمه امیر المؤمنین«فزت و رب الکعبه» بود؛ زمانی که شمشیر بر سر مبارک حضرت خورد ایشان فرمودند رستگار شدم.


خطیب برجسته حوزه علمیه با بیان این که در قرآن کریم به 18 کار عنوان«فوز» داده شده است، اظهار داشت: کسانی که در راه خدا بجنگند، کسانی که از خدا راضی بوده و خداوند نیز از آن ها راضی باشند نمونه هایی از مصادیق رستگاری و فوز هستند.


وی ادامه داد: اگر حضرت علی(ع) در زمان ضربت خوردن می فرماید رستگار شدن بدان معنا است که ازت مامی 18 پله فوز بالا رفته است، «فزت» یک کلمه است اما زمانی که ضرب در مصادیق قرآنی می شود معنای بسیار بزرگی پیدا می کند.


مفسر قرآن کریم با بیان این که حضرت علی(ع) کمالات بسیاری داشتند، ابراز داشت: حضرت کمالاتی داشت که احدی از آن دارا نبود، ایشان تنها فردی روی کره زمین هستند که افزون بر خودشان، همسرشان و فرزندانشان نیز معصوم هستند.


وی عنوان کرد: امام علی(ع) برای عصمت، داماد پیامبر اسلام بودن، دانستن هزار باب علم، هزار رکعت نماز خواندن در برخی شب ها، پدر یازده امام بودن از کلمه «فزت» استفاده نکردند؛ ایشان فقط درباره شهید شدن فرمودند که رستگار شدم.


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که با توجه به فرموده امام علی(ع) مشخص می شود که بالاترین مقام ها مربوط به شهدا است، خاطرنشان کرد: در مقابل رستگاری و فوز خسارت است که انسان باید سعی کند از خاسرین نباشد و خود را در گروه فائزین قرار دهد./1323/پ202/ی

ارسال نظرات