۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۷۳۲۲۷
استاد حوزه علمیه:

یاد مرگ به اعمال انسان رنگ الهی می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: انسان باید در طول زندگی خود، غفلت از غیر خدا داشته باشد نه غفلت از خدا و همیشه در مقابل اوامر الهی تسلیم باشد تا در موقع مرگ به راحتی جان بدهد.
حجت الاسلام و المسلمين سعيد معمار منتظرين استاد حوزه علميه قم و اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و پژوهشگر حوزه های علمیه بعد از نماز صبح در مسجد رضوی گفت: در زندگی انسان هایی که به دنبال به دست آوردن رضایت خداوند هستند، بن بستی وجود ندارد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر که می فرمایند: مُوتُوا قَبلَ اَن تَمُوتُوا افزود: پیامبر در این روایت به مسلمانان می گویند بمیرید قبل از این که بمیرید یعنی این که قبل از این که مرگ به سراغ شما بیاید، تسلیم خداوند شوید.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین گفت: موت حالت بسیار خوبی در انسان است که سبب می شود انسان تسلیم امر پروردگار شود.

 

این استاد حوزه در ادامه افزود: انسان باید در طول زندگی خود، غفلت از غیر خدا داشته باشد نه غفلت از خدا و همیشه در مقابل اوامر الهی تسلیم باشد تا در موقع مرگ به راحتی جان بدهد.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر که می فرمایند افضل عبادات سکوت و روزه است، بیان داشت: انسان باید با به کار گیری قوه تعقل خود از پر حرفی و زیاده گویی پرهیز کند تا گرفتار آتش جهنم نشود.

 

حجت الاسلام معمار منتظرین گفت: انسان هیچ گاه نمی تواند دنیا را اصلاح کند و زندگی بدون دغدغه ای را برای خودش در دنیا فراهم کند مگر این که آخرتش را اصلاح کند، تا بر اساس وعده خداوند امور دنیایش اصلاح شود.

 

این کارشناس مسائل دینی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان که می فرمایند آن گونه که فرزند به سینه مادر انس گرفته، من با مرگ انس دارم، افزود: ما باید با پیروی از امیرمؤمنان همواره به یاد مرگ باشیم تا اعمالمان رنگ خدایی بگیرد./939/پ203/ب4

ارسال نظرات