۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۷۳۳۹۴

دعوت ائمه جمعه اهل سنت خراسان جنوبی برای حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس

خبرگزاری رسا ـ علمای اهل سنت خراسان جنوبی از مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.
مسجدالاقصي مسجدالاقصي

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مولوی مصطفی حسینی، امام‌جمعه اهل سنت روستای فندخت زیرکوه با بیان این‌که قدس متعلق به جهان اسلام است چراکه اولین قبله مسلمانان است، گفت: به همین دلیل قدس برای مسلمانان اهمیت دارد و برای همیشه روز قدس در نزد مسلمانان محترم و مقدس است.

 

 وی افزود: قدس واقعاً مظلوم واقع‌شده و در طول دهه‌های اخیر مورد سخت‌ترین جنایت‌ها قرارگرفته است.

 

 امام‌جمعه اهل سنت روستای فندخت زیرکوه بابیان این‌که فلسطین در طول تاریخ، قتل، غارت و آوارگی را تحمل کرده ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی از هیچ کوششی برای اذیت و آزار مردم مظلوم فلسطین کوتاهی نکرده است و به‌تمام‌معنا وحشی‌گری کرده تا بتواند این مردم مظلوم را از خانه و کاشانه خود دور کند که تااندازه‌ای هم موفق بوده است.

 

 مولوی حسینی تصریح کرد: ما مسلمانان از این‌ جهت که دین و اسلام ما به انسان‌دوستی اهمیت می‌دهد و کمک کردن به دیگران را موردتوجه قرار داده و همچنین معتقد است که آنچه برای خود نمی‌پسندی بر دیگران هم نپسند، درزمانی که ملت فلسطین طلب استغاثه می‌کنند و مورد تاخت‌وتاز و هجوم ددمنشانه رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند وظیفه ما است که به آن‌ها کمک کنیم.

 

 وی ادامه داد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به دو جهت مهم است از یک ‌طرف موجب دلگرمی مقاومت و مردم مظلوم فلسطین خواهد شد و این ملت خواهند فهمید که برادران و خواهران دینی‌شان در اطراف عالم به فکر آن‌ها هستند و از طرفی رژیم منحوس صهیونیستی و حامی ملحد آن یعنی آمریکای جنایتکار برای چندمین بار خواهد فهمید که مردم مسلمان و حتی مردم غیرمسلمان و آزاده عالم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین به پا می‌خیزند.

 

 امام‌جمعه اهل سنت روستای فندخت زیرکوه اظهار کرد: روز قدس به یک نهضت فراگیر در جهان اسلام و در میان همه آزادگان جهان تبدیل‌شده و زمینه ترس استکبار را از بیداری امت جهانی اسلامی فراهم کرده است.

 

مولوی حسنی یادآور شد: قطعاً همه شرکت‌کنندگان می‌دانند که حضور آنها هر چه پررنگ‌تر و گسترده‌تر باشد مشت محکم‌تری بر دهان دشمنان اسلام به‌ویژه رژیم منحوس و منفور صهیونیستی زده و مرهمی بر دل‌های داغ‌دیده خانواده‌های مسلمان و مظلوم فلسطین خواهند بود.

 

 همچنین مولوی احمد عبدالله‌ی، امام‌جمعه اهل سنت اسدیه افزود: روز جهانی قدس، روز حمایت از ملت مظلوم فلسطین و حمایت از همه مظلومان جهان است.

 

 

 وی در مورد ضرورت شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس افزود: همان‌طور که امام راحل(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند و بر همه ما لازم است که حضور بسیار پررنگ و پرشوری را در این راهپیمایی داشته و حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کنیم تا قوت قلبی برای ملت فلسطین باشد و آن ها احساس نکنند که تنها هستند یا فراموش‌شده‌اند.

 

 امام‌جمعه اهل سنت اسدیه ادامه داد: از همه هم استانی‌های عزیز به‌ویژه جامعه اهل سنت درخواست می‌کنم که در روز 23 رمضان حضور پررنگی در راهپیمایی داشته باشند زیرا همان‌طور که برای خشنودی و رضای خداوند روزه گرفته می‌شود خداوند نیز از مقوله حمایت از مظلومان و ستمدیدگان خشنود می‌شود.

 

 مولوی عبداللهی بابیان این‌که فردی که صدای مظلومی را شنیده و نسبت به آن بی‌تفاوت باشد در حقیقت مسلمان نیست، یادآور شد: بدون شک حضور همگان در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی خواهد بود./968/پ202/ب5

ارسال نظرات