۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۳۹۷۸
حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان:

خیر تمام دنیا در حضرت امیرمؤمنان خلاصه شده است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با پرداختن به موضوع زندگی امیرمؤمنان(ع) گفت: حضرت علی(ع) وجودی تماما عقلی و حکمت دارد، ضمن این‌که بر اساس کتب معروف اهل یکی از مذاهب اسلامی است، علی(ع) فردی است که در او عیب و نقص وجود ندارد و باید آن‌چه درباره علی(ع) می‌گویید مثبت باشد، زیرا تمام خیر دنیا را در خود دارد.
شبهاي رمضان با حجت الاسلام حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و‌المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه، عصر شنبه 20 تیرماه در مسجد حضرت امیر(ع)، گفت: تمام بزرگان اهل علم در همه ادیان اعتقاد دارند که یک سلسله مسائل شرعی است و از ناحیه پرودگار اعلام می‌شود و یک سلسله از مسائل نیز عقلی است و از زمان آفرینش انسان نخستین تا کنون عقل‌های پخته و عقل‌های متکی به علم و دلیل مسایلی را مطرح کرده اند که هم شرع آن را می‌پذیرد و هم عقلای عالم.

وی با اشاره به مسأله برتری بین دو موضوع، گفت: محال است که حکیمان و عقلا در هنگام مقایسه دو چیز که یکی از آن بر یکی دیگر برتر است، موضوعی را به دیگری برتری دهند که از اهمیت کمتری برخوردار است.


استاد حوزه علیمه با بیان این موضوع که انسان به طور ذاتی در مقام مقایسه بر می‌آید، گفت: انسان‌های معمولی نیز در مواجهه با یک پدیده آن را بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنند و آن‌را به قسمت‌های مختلف ارزش‌گذاری می‌کنند.


حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان با تأکید بر این موضوع که امامان همگی از هوش بالا سرشار بودند، خاطر‌نشان کرد: امامان معصوم(ع) تماما از یک هوش کلی بر‌خوردار بودند، اصحابی هم در کنار امامان بودند که انسان‌های شایسته‌ای بودند اما مانند امامان از هوش بالای امام معصوم برخوردار نبودند.

استاد برجسته اخلاق درباره انسانی که به جهنم می‌رود، گفت: این فرد با خودش می‌گوید که اگر حقایق الهی را گوش می‌دادند و به هشدار‌های عقلی توجه می‌کردند، دیگر در داخل آتش نبودند.


وی با توصیف مذهب شیعه، گفت: مذهب شیعه تماما حکمت و کرامت است و برآمده از عقل و تدبر است، پس باید فرد کاملا به عقل توجه کند، ضمن این‌که باید مراقب باشند که برتری را هرگز کنار نزنند و آن‌چیزی را در زندگی خود سرلوحه قرار دهند که امتیاز ندارد و ارزشی برای آخرت آنان ندارد.


استاد برجسته اخلاق با پرداختن به موضوع زندگی امیرمؤمنان(ع) افزود: حضرت علی(ع) وجودی تماما عقلی و حکمت دارد، ضمن این‌که بر اساس کتب معروف اهل یکی از مذاهب اسلامی است، علی(ع) فردی است در او عیب و نقص وجود ندارد و باید آن‌چه درباره علی(ع) می‌گویید باید مثبت باشد، زیرا او تمام خیر دنیا را در خود دارد.

حجت الاسلام و‌المسلمین انصاریان در پایان با اشاره به مسأله دوست داشتن حضرت علی(ع)، تأکید کرد: هر کسی حضرت علی(ع) را از تمام وجود خود دوست داشته باشد، خداوند نیز او را دوست خواهد داشت./856/پ202/ح

ارسال نظرات