۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۷۴۰۸۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

واقعه‌ مسجد گوهرشاد، مصداق بارز مبارزه با منکر است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: نامگذاری 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف برگرفته از یک واقعه تاریخی است که دژخیمان رضاخان در سال 1314 مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری 21 تیرماه به‌ عنوان روز حجاب و عفاف گفت: واقعه‌ مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکر است.

 

وی افزود: رضا‌خان با مشاهد‌ه تغییراتی که رژیم لائیک ترکیه به رهبری مصطفی‌‌ کمال‌ آتاتورک در جهت غربی کردن جامعه‌ مسلمان ترکیه اجرا کرده بود، تحت تأثیر قرار گرفت و شدیدتر از گذشته، در راستای اسلام ‌زدائی و به ‌ویژه حجاب‌ زدائی گام برداشت.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آور شد: اقدامات رضاخان در جهت حجاب زدایی واکنش و مخالفت‌ های مردمی را به رهبری روحانیت به همراه داشت که در نهایت به سرکوب قیام مسجد گوهرشاد و کشتار مردم مظلوم در حمایت از حجاب و عفاف منجر شد.

 

حجت‌الاسلام سید عبدالصاحب حسینی بیان کرد: قیام مردم مشهد و واقعه‌ مسجد گوهرشاد در مقابله با کشف حجاب، مصداق بارز مبارزه با منکری است که هنوز متأسفانه آثار شوم آن در کشور ریشه ‌کن نشده است.

 

وی افزود: یاد آوری پیام شهدای حادثه خونین مسجد گوهرشاد در عصر حاضر ضروری است تا دختران و زنان ما بدانند برای حفظ گوهر حجاب بیش از سه هزار نفر شهید راه حجاب شدند و قزاق های رضا شاه پهلوی شهدا را در کامیون ها ریخته و با اوج مظلومیت آن ها را در خندق هایی که در محله خشت مال ها و باغ خونی مشهد پیش بینی شده بود دفن کردند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان در ادامه به روایتی از امیرمومنان(ع) در مورد مظاهر بی عفتی و بی حجابی در دوره آخرالزمان اشاره کرد و افزود: در این روایت به زنانی اشاره می‌شود که به ظاهر پوشیده اما در واقع برهنه هستند و از خانه با خود آرایی بیرون می آیند و آنان را از دین بیرون رفته و در فتنه ها وارد شده می داند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: یکی از راه‌های ترویج عفاف و حجاب، ارائه الگوها و مدل‌های مناسب برای زندگی مردم است که از جمله این الگوها زندگی ائمه (ع) است و حتی در عصر حاضر زندگی خانواده امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی برای رسیدن به عفت و حجاب می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

وی افزود: دستگاه های فرهنگی باید محور سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های خود را معرفی شخصیت زنان بزرگ و موفق عالم و بانوان محجبه موفق در عرصه های مختلف علم آموزی و نوآوری قرار دهند، تا بدین وسیله فرزندان جامعه را به تأسی و الگوگیری از آن ها فرا خوانند.

 

حجت الاسلام حسینی گفت: بهترین روش در نهادینه سازی فرهنگ عفاف و حجاب، برنامه ریزی برای خانواده ها و اطلاع‌رسانی در زمینه  شناخت کودک، نیازها و ویژگی های او نسبت به مسأله عفاف است تا بدین وسیله از همان سال های اول زندگی به فرهنگ سازی در افراد و خانواده ها پرداخته شود.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان یاد آور شد: پس از خانواده، آموزش و پرورش می تواند عهده دار نهادینه سازی چنین فرهنگی باشد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان نقش دولت را در فرهنگ سازی حجاب مهم ارزیابی و تصریح کرد: دولت اسلامی باید با ابزارهای فرهنگی قوی و گسترده و مبادلات درخور و ایجاد جایگزین برتر در عرصه های فرهنگی به‌ ویژه مسأله حجاب و عفاف، در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب بایستد و از فرهنگ حجاب، با این همه دشمنان سرسختی که دارد غافل نشود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: یکی از کارها و اقدامات دولت در این راستا می تواند حمایت از برنامه سازان و متولیان امور فرهنگ دینی در زمینه نهادینه سازی و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف باشد.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اهمیت اقدامات سلبی از سوی حاکمیت در مسأله حجاب و عفاف گفت: بی حیایی و بدحجابی خلاف شرع و یک جرم اخلاقی و اجتماعی است و هر جرمی هم طبق شرع الهی و قانون مدنی نظام اسلامی حد و تعزیر دارد و حاکم اسلامی حق دارد متخلفان را کیفر کند.

 

حجت الاسلام حسینی یاد آور شد: امروز نظارت نیروی انتظامی بر جلوه های بدحجابی در جامعه نقش مهمی دارد و می تواند نقش بازدارنده و پیشگیرانه از جرم را ایفا کند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات