۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۲۷۴۲۴۱
استاد حوزه علمیه مراغه:

رمضان ماه خودشناسی و درک فیض اکمل است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی راد با بیان این‌که اطاعت از پروردگار، عبادت خالصانه و پرهیز از هواهای نفسانی، زمینه ساز تعالی و رشد انسان ها بوده و در ماه مبارک رمضان این امر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: رمضان ماه خودشناسی و درک فیض اکمل است.
ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید محمدی راد، استاد حوزه و دانشگاه مراغه امروز در جمع روزه‌داران و زائران آستان مقدس امامزاده سیدمحمد با بیان این‌که بهره‌مندی از فرصت‌های معنوی در جهت درک حقیقت بندگی و عبودیت ضرورت دارد، اظهار داشت: این ماه پرفیض، ضیافت الهی بوده و فرصتی برای خودشناسی و نزدیک تر شدن به پروردگار الهی است.


وی با بیان این‌که فضای معنوی حاکم بر ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای زدودن دل از زنگار گناهان و توجه به حقایق عالم هستی است، گفت: اطاعت از پروردگار، عبادت خالصانه و پرهیز از هواهای نفسانی، زمینه ساز تعالی و رشد انسان ها بوده و در ماه مبارک رمضان این امر باید مورد توجه قرار گیرد.


این استاد حوزه و دانشگاه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران در طول سالیان متمادی به دنبال جدایی میان مسجد و جوانان هستند، اظهار داشت: حضور فعال اقشار مختلف و نسل جوان در مساجد خنثی کننده هجمه های فرهنگی دشمنان است.


وی با بیان این‌که با وجود هجمه های فرهنگی دشمنان، مساجد پربارتر از همیشه با حضور جوانان در عرصه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کند، افزود: آن کسانی که ادعای غلط دین‌گریزی جوانان را مطرح می کنند، آیا حضور پرشور نسل جوان جامعه در ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان و لیالی قدر را نمی بینند.


حجت الاسلام محمدی راد با اشاره به این‌که دشمن به دنبال ایجاد فاصله اقشار مختلف جامعه از فعالیت های قرآنی، دینی و اعتقادی و فرهنگ اسلامی است، گفت: مسجد بنا به تأکید اسلام و پیامبر اکرم(ص)، خانه خداست و محل فرود فرشتگان الهی نزد بندگان است.


استاد حوزه های علمیه مراغه خواستار حضور تأثیرگذار جوانان در رونق‌بخشی به برنامه های فرهنگی و دینی مساجد شد و ادامه داد: با توجه به تأکیدات اسلامی و قرآنی درباره قداست اماکن مقدسه و مساجد، این اماکن محل مناسبی برای رشد و تعالی انسانی در پرتو فعالیت های قرآنی و اسلامی است.


وی ترویج آموزه های قرآنی و کاربردی کردن مفاهیم عالی انسانی و اسلامی را از دیگر کارکردهای مهم مساجد در جامعه امروز عنوان کرد و گفت: همگان باید برای رشد و تعالی انسانی با توجه به توان خود به تلاوت و تدبر در قرآن کریم پرداخته و آن را سرلوحه زندگی اجتماعی خود قرار دهند./935/پ202/ح

ارسال نظرات