۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۱
کد خبر: ۲۷۴۳۳۷
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

روزه تمرینی برای خویشتن‌دار‌ی است

خبرگزاری رسا ـ روانشناس حوزه دین و خانواده با تاکید بر این نکته که خویشتن‌داری بسیار مهم است، گفت: عمل روزه انسان را کمک می‌کند تا در مقابل بسیاری از موارد در زندگی خویشتن‌دار شود.
گلزاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود گلزاری، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه یک‌شنبه 21 تیر در دومین همایش انسان عفیف که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار ‌شد، گفت: در کتاب غررالحکم از امام علی (ع) سه واژه عفت، حیا و غیرت مطرح شده است، این موضوع این معنا را می‌دهد که؛ عفت میوه شیرین درخت حیاست و ثمره عفت، غیرت است یعنی در مجموع اول حیا، بعد عفت و بعد غیرت به وجود می آید.

 

وی افزود: در گذشته این باور وجود داشت که ملاک و معیار رشد افراد، رشد جسمانی آنان است، ضمن این‌که رشد عاطفی و رشد ذهنی نیز مطرح بود، اما روانشناسی امروز ثابت کرده که این دیدگاه غلط است.

 

مشاور وزیر فرهنگ با بیان این مطلب که،  عفت به معنای تحمل در مقابله با خواسته های نفسانی است، خاطر‌نشان کرد: انسان عفیف می‌تواند می توان پاسداری از دین و کشور و ناموس را داشته باشد، ولی انسان‌های اسیر هوای نفس، کشور را به سمت نابودی سوق می‌دهند.

 

گلزاری با تبین موضوع خویشتن‌داری، ادامه داد: اسلام نیز در آموزه‌های خود تاکید کرده است که باید کودکان را خویشتن‌دار به بار آورد.

 

وی با بیان این‌ مطلب که بحران‌های اخلاقی و روانی به‌دلیل نبود عفت در افراد است، خاطر‌نشان کرد: قبل از ازدواج انسان باید عفت داشته باشد و بعد از ازدواج نیز باید تمام غریزه جنسی‌اش را در همسرش دنبال کند و عفت و حجاب داشته باشد.

 

روانشناس حوزه خانواده در پایان با تاکید بر موضوع هوش هیجانی، اضافه کرد: امروز هوش ذاتی نشان دهنده بزرگی یک فرد نیست، بلکه این هوش هیجانی است که وی را نسبت به سایر افراد متمایز می‌کند، ضمن این‌که در این خصوص کتاب‌های بسیار خوبی به زبان انگلیسی و با ترجمه فارسی در اختیار مخاطبان و مشتاقان حوزه روانشناسی است./856/پ203/ب4

ارسال نظرات