۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۸
کد خبر: ۲۷۴۳۴۲
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر، فضا را برای بدحجابی مهیا می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان حجاب و عفاف را خواسته خدا و دین خدا دانست و گفت: عدم انجام امر به معروف و نهی از منکر فضا را برای بی حجابی مهیا می کند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان یکشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که انسان مؤمن باید به همسایه خود توجه داشته باشد، گفت: روایت است همسایه قدر و شأنی مانند مادر دارد.

 

وی افزود: بزرگترین کسانی که به گردن ما حق دارند، پدرو مادر هستند اما در روایات به قدری برای همسایه ارزش قائل شدند که جایگاه آن را مانند مادر دانسته اند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که امام زمان(عج) به انسان های خوب خدا لطف می کند، گفت: خداوند می فرماید اهل شهرها و قریه ها اگر ایمان و تقوا داشته باشند، خدا برکاتش را به آنها نازل می کند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: در روایت است زمانی که مردم گناه کنند و بی تقوایی پیشه کنند، آسمان برکاتش خود را بر آنها بر می دارد، چرا که زمین و آسمان همان آسمان و زمین گذشته است، اما به خاطر گناهان ما، نزول برکات آسمانی کم شده است.

 

استاد درس خارج حوزه علیمه حجاب و عفاف را خواسته خدا و دین خدا دانست و گفت: متأسفانه در جامعه امروز خواسته خدا را رعایت نمی کنند که در این بین همه نسبت به عفاف و حجاب در جامعه وظیفه داریم.

 

وی با اشاره به این که عدم انجام امر به معروف و نهی از منکر فضا را برای بی حجابی مهیا می کند، گفت: بعد از بی حجابی و بد حجابی گناهان دیگری به وجود می آید.

 

به گفته وی، برخی زنان با وضعیتی به همراه مرد خود در خیابان قدم می زنند که مایه شرم انسان است و موجب غضب خداوند می شود، چرا که خداوند می فرماید من از خلق خود غافل نیستم.

 

انسان نباید وظیفه خود در قبال جامعه را فراموش کند

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که ریاست مرد از سوی خدا مشخص شده است، از این رو باید مرد بر اعضای خانواده مدیریت و کنترل داشته باشد، گفت: برخی مدعی می شوند که هر کسی در قبر خودش قرار می گیرد که این موضوع نشان از بی غیرتی و امری انحرافی و شیطانی است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: انسان مؤمن باید وظیفه خود در قبال جامعه و خانواده اش را انجام دهد و نسبت به موضوعات مختلف بی تفاوت نباشد، چرا که انسان بی تفاوت دیندار نیست.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم زندانی امام کاظم(ع) و گریه های امام سجاد(ع) را سیاسی دانست و گفت: افراد نباید بگویند که ما نماز و روزه خود را به جا می آوریم و کاری به سیاست نداریم.

 

وی با اشاره به این که اسلام می فرماید اگر پدر صاحب مال شد، باید به خانواده خود رفاه بدهد و موقعیت فعلی آن با گذشته تفاوت داشته باشد، گفت: وظیفه مرد حراست و در رفاه قرار دادن خانواده است.

 

به گفته وی، مرد مدیر کسی است که جوانب اجتماعی، اخلاقی و رفاهی را در نظر بگیرد تا در فرزندان عاطفه به وجود آید و آنها از خانواده خود جدا نشوند.

 

حجت الاسلام سلیمانی گفت: خداوند می فرماید من از خلق خود غافل نیستیم و مدیران نیز نباید از زیر دست خود غافل باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات