۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۷۴۴۷۱
استاد حوزه علمیه:

حب دنیا انسان را از محبت خدا دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این‌که حب دنیا بزرگ ترین گناه و گناهی کبیره است، گفت: حب دنیا گناهی است که هیچ‌گاه بشر به‌خاطر آن از خداوند عذر‌خواهی نکرده است.
علوي تهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد‌باقر علوی تهرانی، رییس بنیاد فارِس المومنین، بعد از ظهر دو‌شنبه 22 تیر در مسجد امیر(ع)، گفت: در روایات مختلف به این موضوع اشاره شده است که؛ آغاز هر گرفتاری در زندگی انسان، به‌واسطه حب دنیاست، زیرا افرادی که محبت دنیا دارند، از خداوند دور می‌شوند.



وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص)، خاطر‌نشان کرد: حب دنیا بزرگ ترین گناه و گناهی کبیره است، ضمن این‌که حب دنیا گناهی است که هیچ‌گاه بشر به‌خاطر آن از خداوند عذر‌خواهی نکرده است.



استاد اخلاق، گفت: یکی از مضرات حب دنیا این است که فرد دیگر شامل حب الله نمی‌شود، بر طبق گفته رسول خدا نیز در یک قلب هرگز حب دنیا و حب آخرت باهم جمع نمی‌شوند.



استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که باید به زیرساخت زندگی توجه کرد، ادامه داد: باید زیر ساخت زندگی خود را ساخت، این‌طور نیست که فقط به نماز و روزه بپردازیم، باید به مسایل درونی خود نیز که سفارش دین است بسیار توجه کنیم.



رییس بنیاد فارِس المومنین با بیان این موضوع که باید در زندگی تحمل و صبر داشت، اضافه کرد: در زندگی خوردن و آشامیدن مهم است اما نباید طوری رفتار کرد که گرسنگی را از یاد برد، زیرا گرسنگی انسان را می‌سازد.



استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به موضوع جهان‌بینی در افراد، گفت: دین واقعی این است که افراد جهان بینی الهی داشته باشند و رفتار الهی برگزیند، اما متاسفانه ما فقط جهان بینی الهی داریم اما در بخش رفتاری به‌شدت منش ماتریالیستی و مادی گرایانه داریم.



استاد حوزه علمیه در پایان با انتقاد شدید از موانع ازدواج در جامعه، گفت: متاسفانه خانواده‌ها فراموش کرده‌اند که پیامبر گفته است که؛ در مواجهه با کسی که برای خواستگاری می‌آید تنها ایمان او را مد نظر داشته باشید و به خدا اعتماد کنید، اما متاسفانه امروز همراه با ایمان مال هم دیده می‌شود و جوانان در تنگنا قرار می‌گیرند./856/پ202/ب4

ارسال نظرات