۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۷۴۵۳۳
به همت سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفت؛

تدوین آثار قرآنی مبتنی‌بر نیاز جامعه

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: 6 عنوان کتاب تربیتی، 3 عنوان کتاب سبک زندگی قرآنی با موضوع‌های ازدواج، حجاب و عفاف و کار جمعی و هم‌افزایی، 3 عنوان کتاب درباره قرائت و ترتیل قرآن، 3 عنوان کتاب ویژه مدیریت و سازمان‌ها، 3 عنوان کتاب معارفی و یک عنوان کتاب در معرفی طرح‌های آموزشی و تبلیغاتی سازمان دارالقرآن در 30 سال اخیر رونمایی می‌شود.
 مهدي قره شيخلو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مراسم رونمایی از محصولات تولیدی و حمایتی سازمان دارالقرآن الکریم عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های این سازمان توسعه آموزش‌های قرآنی در کشور است که پس از آموزش و پرورش بزرگترین شبکه آموزشی قرآن را به خود اختصاص داده.

 

قره شیخ‌لو با بیان اینکه تاکنون 12 میلیون نفر در دوره‌های آموزشی دارالقرآن شرکت کرده‌اند و 50 هزار گواهی تربیت معلم قرآن صادر شده است، گفت: دارالقرآن مسئولیت برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم و تدوین برنامه‌های آموزشی را برعهده دارد که در این راستا امروز 18 جلد کتاب پیش دبستانی رونمایی می‌شود که می‌تواند منبع درسی مهدها در راستای توسعه برنامه‌های قرآنی باشد.

 

رئیس سازمان دارالقرآن با بیان اینکه در این مراسم همچنین 6 عنوان کتاب تربیتی، سه عنوان کتاب سبک زندگی قرآنی با موضوع‌های ازدواج، حجاب و عفاف و کار جمعی وهم‌افزایی، سه عنوان کتاب درباره قرائت و ترتیل قرآن، سه عنوان کتاب ویژه مدیریت و سازمان‌ها، سه عنوان کتاب معارفی و یک عنوان کتاب در معرفی طرح‌های آموزشی و تبلیغاتی سازمان دارالقرآن در 30 سال اخیر رونمایی می‌شود، تصریح کرد: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «قرآن در روایات اهل بیت(ع)»، «جامعه انسانی در قرآن کریم»، «آیین تلاوت قرآن»، «وقف و وصل»، «درسنامه حفظ موضوعی»، «قرآن یار مهربان 1 و 2»، «قرآن دوست بچه‌ها 1 و 2» و «قرآن شهر خوبی‌ها 1 و 2» اشاره کرد.

 

وی گفت: در تدوین این کتاب‌ها اساتید حوزه و دانشگاه‌ها همکاری داشته‌اند و تلاش شده نیاز روز جامعه خصوصاً جوانان در نظر گرفته شود.

 

قره شیخ‌لو همچنین به رونمایی ترتیل 6 نفر از قاریان جوان کشور اشاره کرد و افزود: در این ترتیل 6 نفر از قاریان جوان، هر یک پنج جزء از قرآن را تلاوت کرده‌اند.

 

رئیس سازمان دارالقرآن تصریح کرد: باید هر چه بیشتر از ظرفیت و استعدادهای جوانان در فعالیت‌های قرآنی استفاده شود./1325/د101/ف

ارسال نظرات